• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

antennkontakt

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej
Min antennkontakt till tv som sitter utanpå bilen har gått sönder Någon som har något tips var jag kan hitta en ny kontakt?
MVH
P-O
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: antennkontakt

Här kommer en bild
MVH
P-O
 

Bilagor

  • PICT4658.JPG
    PICT4658.JPG
    355 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: antennkontakt

Hej kolla med codat i skene om dom har nån lösning annars får du väl ta en bit plexi och montera en annan variant i finns säkert nåt på clas ohlson eller teknikmagasinet som går att modifiera lycka till
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: antennkontakt

Detta blev ingen lätt uppgift, har inte sett denna kontakt/intag i landet. Har hittat en kontakt/intag från Start » Niesmann Caravaning GmbH. I deras papperskatalog från 2007 sidan 283 finns ett sådant intag du visar på bilden. Vad jag kan se på den lilla bilden så är kontakten F-typ du har en IEC-hona på din. Men det är inga problem då det fiinns övergångar. TV-Antennenanschlussatz. Artikelnummer 323/106 21,90 Euro
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: antennkontakt

Vi hade en sådan på våran förra husbil från 1990 och den tog vi dirket från Tyskland .

Jag skulle nog tippa på att dom är så "gamla" och man får nog byta hela kontakten mot en liknande .
 
Toppen