• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antenn till router TP-Link Archer MR600

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Fått svar från Kjell, redigerar lite för att det ska bli tydligare, och har tagit bort svaret om fast monterade riktantenner. Jag kommer att byta min 30064 mot 30065. Tyvärr var ju resultatet av Anitas första test lite tråkigt, var väl 30065, men avvaktar med spänning test i verkligheten. /GB

Svar från Kjell
Art.nr 30065 är en av de antenner som fungerar med TP-Link MR600. Båda antennerna måste bytas då modern 4G använder båda antennerna samtidigt och det är viktigt att de lika starka.
Detta innebär att det skulle vara möjligt att använda två stycken art.nr 30064 om man skulle vilja göra det också.

Rekommenderas

Alternativ, men behövs alltså 2 st
Ja det var ju Anitas upplevelse, och som jag tolkade det med art.nr 30065 antennen! medans jag själva fick både bättre täckning och hastighet med just denna antenn, på dom få platser som jag behövt ansluta denna, oftast har det faktiskt räckt med dom medföljande standard antennerna...

Nu sitter jag ju inte och kollar hastigheterna på varje plats, utan nöjer mig med att vi får täckning och tillräcklig hastighet när vi surfar och streamar tv och film.
 

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Jag har inte testat någon antenn från Kjell, eftersom han jag pratade med på Kjell inte var säker. Jag har en Panorama (puck) mimo antenn som fungerade utmärkt till ZTE MF 910 men till TP blir det sämre fart än med kaninöronen. Jag bidrar med mina erfarenheter och tycker det är givande att läsa på forumet. Vi har olika sökmetoder och erfarenheter men tillsammans så kan vi hitta bra lösningar.
 
Toppen