• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. Såifa

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Skall man tolka det som att även våran drivmedelsrabatt upphör vid årsskiftet?
Eller har vi möjlighet att få denna hos Preem?

Skall man tolka det som att även våran drivmedelsrabatt upphör vid årsskiftet?
Eller har vi möjlighet att få denna hos Preem?
Intressant. Kommer nog mer info senare. Men om rabatten är 10-20 öre/L är det inte intressant att fixa PREM Kortet för min del. Avvaktar ett tag.

Så ser infon ut på deras hemsida....

Blir att fylla tanken innan nyårsafton...

Screenshot_20251031_140245_Samsung Internet.webp

Senast ändrad:
Det känns som att bra drivmedelspriser är en väsentlig del av klubbens erbjudande, tror det är extremt viktigt att få fram ett nytt paket snarast möjligt.
Jag ser faktiskt drivmedelsrabatten genom Åfa som en parentes. Absolut en viktig och bra parentes. Rabatter i all ära, men det väsentligaste för mig är HBK som en suverän problemhanterings- och lösningsdatabas. Kompetensen och råden här har besparat mig betydligt mer pengar och problem, än drivmedelsrabatten, eller andra rabatter. Dessutom inpackat i en väldigt trevlig social community! HBK rules, med eller utan drivmedelsrabatter!!

Jag ser faktiskt drivmedelsrabatten genom Åfa som en parentes. Absolut en viktig och bra parentes. Rabatter i all ära, men det väsentligaste för mig är HBK som en suverän problemhanterings- och lösningsdatabas. Kompetensen och råden här har besparat mig betydligt mer pengar och problem, än drivmedelsrabatten, eller andra rabatter. Dessutom inpackat i en väldigt trevlig social community! HBK rules, med eller utan drivmedelsrabatter!!
Håller med. Inte är det för rabatten jag är med. Visste inte att den fanns när jag blev medlem. Husbilsklubben är som du skrev toppen att vara med i....

Det är nog rabatterna klubbem trycker på när dom värvar medlemmar, social närvaro och hjälp när kylskåpet krånglar får man inte många medlemmar på, finns gratissldor för sånt.

Rabatterna är jätteviktiga om man ska få folk att betala en medlemsavgift.
Själv har vi aldrig nyttjat några rabatter genom klubben, vi gick med för att hitta ställplatserna, men idag finns det appar som den yngre generationen använder.

Rabatterna är jätteviktiga!

Det är nog rabatterna klubbem trycker på när dom värvar medlemmar, social närvaro och hjälp när kylskåpet krånglar får man inte många medlemmar på, finns gratissldor för sånt.

Själv har vi aldrig nyttjat några rabatter genom klubben, vi gick med för att hitta ställplatserna, men idag finns det appar som den yngre generationen använder.

Jag är ute på de flesta forum som hanterar husbilar och husbilsresor, inkl FB grupper och motsvarande. Det skrivs så mycket nonsens och direkta felaktigheter, sarkasm och elände, på olika mer eller mindre omodererade forums, att du behöver vara näst intill expert för att veta om ett förslag eller en lösning är trovärdig. Där står HBK i en klass för sig. Det finns några andra mindre forum som också är bra, men den sammanlagda, ofta verifierade kompetensen som finns här, är unik. Jag har varit medlem i drygt 15 år och sparat 10 000 tals kronor genom åren, på den hjälp och de råd och tips jag fått här.

Sen använder jag också diverse appar för ställplatser. Främst Park4night, Promobils Campingradar, ADAC och TopPlatz. Men verifierar gärna uppgifterna mot HBK:s Husbilsplatser, om platsen finns med där. Men oftast söker jag i HBK först, i hela Europa. Gillar särskilt klubbkompisarnas betyg och kommentarer. Brukar synka bra med min egen uppfattning.

För mig och många andra är rabatterna en bonus. Men för mig inte en särskilt viktig bonus.

Alla har vi olika anledningar av att vara eller bli medlemmar, eller för den delen intresserade i HBK.
Har själv varit medlem sedan 2011 och fått fantastiskt bra info om alla möjliga och omöjliga spörsmål om husbilar och husbilslivet,
Detta endast av att läsa i forumet på måfå. Finns dock fortfarande mycket att lära sig av alla med ännu längre erfarenhet.
Nästan allt fastnar i bakhuvet nånstans.
Har funnits ett antal tillfällen då det tillstött problem som jag kunnat lösa via nåt minne ”bakiskallen”

Tänker som följer:
Vad kostar en öl på krogen? Är man ett par blir det dubbelt, ännu mer om man hellre groggar eller för den delen dricker ”fint”.
Så… Hur funkar det i en hjärna som tycker det blir kostsamt med en hundring för 1 års medlemskap, vare sig rabatter eller ej?

Rabatterna kontra medlemsavgift är således en ickefråga enligt mig.
Styrkan är kunskapen i forumet

Preem levererar Disel på uppdrag av Åfa, Då måste vi väl få samma pris direkt av Preem ?
eller tänker jag fel

Vårt intresse för husbilar är väl det som förenar oss. De rabatter som föreningen lyckats förhandla fram för medlemmarna förhöjer känslan för föreningen. Med rabatten vi har på bränsle tjänar man in årsavgiften på bara några tankningar och det är ett bra argument för att locka nya medlemmar.
Jag har bekanta som arbetar på ett större företag. Personalen där har bildat en intresseförening och förhandlat fram rabatter med olika företag.
På Circle K har man förhandlat sig till 40 öre per liter Diesel och Bensin beräknat från det på pumpen angivna priset. När man betalar och får kvittot är rabatten redan avdragen.
För några år sedan följde jag upp hur stor vår rabatt blev i förhållande till det på pumpen angivna priset och om jag minns rätt var det 78 öre per liter. Sedan dess har Åfa sänkt vår rabatt med några öre per liter.
Att ta upp frågan om rabatter med fler leverantörer behöver inta vara fel. Vi är ju en stor kundgrupp p ca 20000 medlemmar. Sen är det ju frågan hur intresserade dom är av oss som kunder.

Tillbaka
Toppen