• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. Såifa

Vi har försökt fa fram ett underlag från ÅFA, men dom har haft svårigheter att sortera ut våra medlemmar. Så vi vet inte hur många av klubbens medlemmar som nyttjar rabatten tyvärr.

/Leif
Gå ut med en enkät till samtliga medlemmar så får ni förmodligen fram ett skapligt korrekt underlag

Vårt intresse för husbilar är väl det som förenar oss. De rabatter som föreningen lyckats förhandla fram för medlemmarna förhöjer känslan för föreningen. Med rabatten vi har på bränsle tjänar man in årsavgiften på bara några tankningar och det är ett bra argument för att locka nya medlemmar.
Jag har bekanta som arbetar på ett större företag. Personalen där har bildat en intresseförening och förhandlat fram rabatter med olika företag.
På Circle K har man förhandlat sig till 40 öre per liter Diesel och Bensin beräknat från det på pumpen angivna priset. När man betalar och får kvittot är rabatten redan avdragen.
För några år sedan följde jag upp hur stor vår rabatt blev i förhållande till det på pumpen angivna priset och om jag minns rätt var det 78 öre per liter. Sedan dess har Åfa sänkt vår rabatt med några öre per liter.
Att ta upp frågan om rabatter med fler leverantörer behöver inta vara fel. Vi är ju en stor kundgrupp p ca 20000 medlemmar. Sen är det ju frågan hur intresserade dom är av oss som kunder.
Du kanske skulle kunna bistå dom i styrelsen som hanterar frågan idag?

Kan inte HBK och ÅFA gå ut tillsammans o försöka få till en bra deal med något drivmedelsbolag. Då kan man ju få en bra uppfattning hur många som kan tänkas utnyttja rabatten

En snabb kalkyl jag gjorde visar att jag spar ca 1500kr på ett år med nuvarande ÅFA rabatten med mina 1750mil med PB och Husbil. Ingen stor summa i det stora hela med allt annat kring husbilslivet. Men...även små bäckar kan växa till sig.
Ändå bra rabatt. Hade volvo kort förut. Gav 10 öre/L i rabatt. Inte så värt att ha I mitt tycke.

Lite i skuggan har vi också rabatt på Q-star. Visserligen bara 25 öre men under sommaren har vi fått 50 öre. Inte att förakta med tanke på att jag slapp ytterligare ett kort och ny kod att hålla reda på.

Kan inte HBK och ÅFA gå ut tillsammans o försöka få till en bra deal med något drivmedelsbolag. Då kan man ju få en bra uppfattning hur många som kan tänkas utnyttja rabatten
Vi kommer inte att få någon hjälp av ÅFA då dom helt lägger ner denna verksamhet. Vi får istället jobba vidare med denna fråga själva mot Preem och övriga bolag på marknaden så får vi se vad som blir resultatet.

/Leif

Skattebetalarnas Förening har förhandlat fram avtal med Preem:

Nedanstående hämtat från Skattebetalarna:
Skattebetalarna och Preem har skapat ett av Sveriges bästa medlemserbjudanden. Genom Preem Företagskort får du som företagsmedlem i Skattebetalarna följande rabatter*:

Bensin: 65 öre/liter
HVO100/diesel: 105 öre/liter
Elladdning: 10 öre/kWh**
E85: 65 öre/liter
Fordonsgas: 20 öre/kg
Tvätt och tillbehör: 20 % rabatt

För anställda hos företagsmedlemmar gäller nedanstående rabatter och räknas av på Preems stolppris, dvs det pris som skyltas på stationen:

Bensin: 40 öre/liter
HVO100/diesel: 65 öre/liter
E85: 40 öre/liter

Skattebetalarnas Förening har förhandlat fram avtal med Preem:

Nedanstående hämtat från Skattebetalarna:
Skattebetalarna och Preem har skapat ett av Sveriges bästa medlemserbjudanden. Genom Preem Företagskort får du som företagsmedlem i Skattebetalarna följande rabatter*:

Bensin: 65 öre/liter
HVO100/diesel: 105 öre/liter
E85: 65 öre/liter

För anställda hos företagsmedlemmar gäller nedanstående rabatter och räknas av på Preems stolppris, dvs det pris som skyltas på stationen:

Som medlem i Skattebetalarna så ser jag bara detta:

Jolie har redovisat vad som gäller för företagsmedlem. Och det är ju vi "vanliga" inte.
Jag tolkar nedanstående som att det gäller anställda hos medlemsföretagen, inte företaget som sådant.
Företaget har rabatt enligt första sektionen i Jolies inlägg.

Jag tolkar nedanstående som att det gäller anställda hos medlemsföretagen, inte företaget som sådant.
Företaget har rabatt enligt första sektionen i Jolies inlägg.
Ja, det var det jag försökte få fram genom att citera texten från inledningen i första stycket.

Jag vet inte om vi menar samma sak. Men visst är det så att ett företag kan få den "höga" rabatten medan en privatperson (som jag och de flesta här) kommer att få den "låga" rabatten.

Det är givetvis en fördel att veta vilka rabatter Preem ger till andra kunder.
Om man kan se Husbilsklubben som ett företag är det förhoppningsvis vi medlemmar som är företaget.
Skattebetalarnas Förening har ca 30000 medlemmar och Husbilsklubben ca 20000 medlemmar.

Jag begriper inte att inte ÅFA kan fixa en sammanställning på vad HBK-medlemmarna köper. De måste ju märka ut dessa konton med HBK-medlem. Vore ju så klart väldigt bra att dels kunna berätta hur många medlemmar som har (haft) ÅFA kort och hur många liter som dessa har köpt. Jag gissar att detta "åkeri" är ganska stort.

Ja det är ju inget roligt att priserna går upp, verkar ha funnits marginal eftersom dieselpriset normalt varit dyrare än bensinpriset.
Så är det inte nere i europa.
Men å andra sidan är sverige bland de billigaste länderna.
Så har det inte varit förr, men då handlade det om politik av den mer svårförståeliga sorten.
Vi får hoppas att vi kan behålla de priser vi har för det klarar inte tyskland och frankrike att matcha vilka var billigare förut.
När man kör långresa söderut då känns det i plånboken åker man sen betalväg och tankar på de mackarna blir det totalt riktigt dyrt att köra bil. När det gäller bensin så blir det allt svårare att få tag på 95 -E5. Det blir också dyrare eftersom E 10 drar mer bränsle och ska man köpa 98 bara för att få E5 som man nästan måste med en veteran då blir det dyrt.
Det är märkligt att på något sätt så blir alla miljöingrepp som görs mycket dyrare för vanligt folk man undrar var de där pengarna hamnar och vad eller vilken nytta det gör eller om det bara är ett listigt sätt att pungslå befolkningen. Varför ska vi i det lågbefolkade och rena landet sverige betala för de problemen som man har i tyskland det gör vi redan nu med elpriserna också.

Tillbaka
Toppen