L-G Hellsten
HBK Medlem
Blankdiesel kallas väl B0 ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Då har du väl ett alternativ här. Det är en ett år gammal nyhet, torde vara genomförd vid det här laget.Jag är främst intresserad av att undvika RME om det är möjligt.
Och var hittar jag dom mackarnaDå har du väl ett alternativ här. Det är en ett år gammal nyhet, torde vara genomförd vid det här laget.
Enligt Preems produktbeskrivning ingår HVO numera i all deras Evolution Diesel.Och var hittar jag dom mackarna
Ja det var surt.Intressant... Jag fick mitt Åfa-kort idag efter att ha skickat in ansökan för 2-3 veckor sedan. Hinner kanske tanka en gång innan årsskiftet... Om jag hinner få PIN-koden...
På bolagets hemsida. Använd sökfältet för önskad(e) produkt(er)Och var hittar jag dom mackarna
Bra tips. Men deras diesel står bara Evolution inte om det är B7 eller B0På bolagets hemsida. Använd sökfältet för önskad(e) produkt(er)
![]()
Tanka, ladda, tvätta & hyr släp på våra stationer | Preem
Hitta aktuella öppettider, adresser och karta. Sök biltvätt, hyr släp, drivmedel och upptäck butiker med mat, kaffe och fräscha toaletter.www.preem.se
Jo håller med det är kärvt nu, snart blir det hundmat eller så får man vittja råttfällorna.Bra tips. Men deras diesel står bara Evolution inte om det är B7 eller B0
HVO skippar jag som pensionär. Får prioritera mat på bordet...
Det är fortfarande B7. Men nu är det 7 % B0 istället för 7% RME. Gäller Evolution diesel på alla Preem mackar. Läs deras produktblad in inlägg #49.Bra tips. Men deras diesel står bara Evolution inte om det är B7 eller B0
Vi hade tidigare avtal med OK/Q8 genom Åfa. OK/Q8 sade upp avtalet och om jag minns rätt motiverade man uppsägningen med att man inte tecknade rabattavtal med privatpersoner. Om dom fortfarande har den inställningen blir det nog svårt att få till ett avtal men man skall aldrig säga aldrig.Skulle man inte kunna få ett till ett avtal med OK/Q8 deras bränsle kommer ju också från preem?
Vi hamnade där till följd av ambitionen att bidra till funderingarna som togs upp i inlägg #40.Hur hamnade vi i en diskussion om HVO och Blankdiesel?