F
F.d. 1997
Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia
OT
Tankar om uppdateringar. . .
"Det kommer i nästa version" eller "I nästa release är det löst". Hur många gånger har man hört det av mindre seriösa försäljare? Allt för att sälja ytterligare ett exemplar till en ny kund.
Uppdatering - uppfylla eller överträffa?
Jag ser två olika anledningar till uppdateringar, utifrån ett kundperspektiv.
1) En uppdatering som måste ske för att kundens förväntningar på produkten ska uppfyllas. Dessa kunder är det synd om då de köpt en produkt som sedan visar sig att den inte lever upp till förväntningarna. Dessa kunder måste sätta hoppet till en förhoppningsvis kommande uppdatering som förhoppningsvis innehåller en komplett lösning på den brist som kunden upplever. M.a.o.: att uppfylla kundens förväntningar som han/hon hade på produkten vid köptillfället.
2) En uppdatering som sker för att förbättra en eller flera funktioner eller kanske t.o.m. möjliggör nya funktioner. M.a.o.: att överträffa kundens förväntningar som han/hon hade på produkten vid köptillfället.
Uppdatering(ar) löser allt! eller Uppdatering(ar)löser allt?
Jag ser tre olika typer av uppdateringar. Brister/förbättringar som kräver att:
A) Mjukvaran måste uppdateras.
B) Hårdvaran måste uppdateras.
C) Mjukvara och hårdvara måste uppdateras.
Allt kan tyvärr inte avhjälpas genom att enbart uppdatera mjukvaran och än så länge är fri uppdatering av hårdvara väldigt ovanligt från producenterna.
Idag kom första uppdateringen med allt vad det innebär, ta back-up, ladda ner, installera. Återstår att se om jag uppdaterar eller ej. . .
OT
Tankar om uppdateringar. . .
"Det kommer i nästa version" eller "I nästa release är det löst". Hur många gånger har man hört det av mindre seriösa försäljare? Allt för att sälja ytterligare ett exemplar till en ny kund.
Uppdatering - uppfylla eller överträffa?
Jag ser två olika anledningar till uppdateringar, utifrån ett kundperspektiv.
1) En uppdatering som måste ske för att kundens förväntningar på produkten ska uppfyllas. Dessa kunder är det synd om då de köpt en produkt som sedan visar sig att den inte lever upp till förväntningarna. Dessa kunder måste sätta hoppet till en förhoppningsvis kommande uppdatering som förhoppningsvis innehåller en komplett lösning på den brist som kunden upplever. M.a.o.: att uppfylla kundens förväntningar som han/hon hade på produkten vid köptillfället.
2) En uppdatering som sker för att förbättra en eller flera funktioner eller kanske t.o.m. möjliggör nya funktioner. M.a.o.: att överträffa kundens förväntningar som han/hon hade på produkten vid köptillfället.
Uppdatering(ar) löser allt! eller Uppdatering(ar)löser allt?
Jag ser tre olika typer av uppdateringar. Brister/förbättringar som kräver att:
A) Mjukvaran måste uppdateras.
B) Hårdvaran måste uppdateras.
C) Mjukvara och hårdvara måste uppdateras.
Allt kan tyvärr inte avhjälpas genom att enbart uppdatera mjukvaran och än så länge är fri uppdatering av hårdvara väldigt ovanligt från producenterna.
Idag kom första uppdateringen med allt vad det innebär, ta back-up, ladda ner, installera. Återstår att se om jag uppdaterar eller ej. . .
Senast redigerad av en moderator: