• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android- eller iPhone- eller Nokia

F

F.d. 25023

Guest
Det pratas mycket om vilken av smartphones som säljs mest och vad som är bäst...

Här är i varje fall de senaste siffrorna andra kvartalet 2011. Källa DI

Mao. Android säljer dubbelt så mycket som Symbian (Nokia) vilken i sin tur är avsevärt större än iPhone.

hälsn
jyrki


Google dominerar smartphonemarknaden
Operativsystem Q2-2011 Marknadsandel%

Android (Google) 43,4
Symbian (bl.a. Nokia) 22,1
iOS (Apple) 18,2
Research In Motion (Blackberry)12,6
Bada 1,9
Microsoft 1,0
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Jag köper snart en Samsung Galaxy S2 för min Iphone 4 är så kass i antennmottagningen annars gillar jag Iphonen men när man har den i fickan och det står "ingen service" och en del missade samtal då duger den inte till mina behov .

Är Samsung Galaxy S2 4G-kompatibel ??
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Kommer i Galaxy S2 LTE ved årsskiftet :)

4G-versioner av Galaxy S2 och Tab 8.9 - Mobil.se

"Samsung har meddelat att de kommer att släppa en 4G version av sin toppmodell Samsung Galaxy S2. Den nya modellen som heter Samsung Galaxy S2 LTE kommer att börja säljas strax efter årsskiftet. Galaxy S2 LTE kommer att kunna utnyttja 4G-nätets teoretiska hastighet på nedladdning upp till 100 Mbit/s. Inte nog med stöd för 4G så kommer den nya Galaxy S2 mobilen ha en snabbare processor med 1.5 GHz klockfrekvens och en skärm på 4,5 tum, vilket är 0,2 tum större än gamla Galaxy S2 och mobilen kan även dela med sig av sin mobila anslutning till åtta andra enheter. S2 LTE har måtten 129,8×68,8×9,49 millimeter och väger 130 gram. Mjukvaran skiljer sig dock inte från gamla Galaxy S2 då den har Android 2.3 med Samsung Touchwiz-gränssnitt. Man har inte meddelat något pris på den men man kan ju hoppas att de nu sänker priset på gamla Galaxy S2 utan 4G så kanske jag köper den gamla istället för att vänta på den nya lite snabbare modellen, även om jag inte tror att de gör det förrän kanske precis när de släpper den nya Galaxy S2."
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Jag köper snart en Samsung Galaxy S2 för min Iphone 4 är så kass i antennmottagningen annars gillar jag Iphonen men när man har den i fickan och det står "ingen service" och en del missade samtal då duger den inte till mina behov .

Är Samsung Galaxy S2 4G-kompatibel ??

Kan den dåliga mottagningen bero på operatören?

Jag skulle avvakta iPhone 5 innan jag tar ett så drastiskt beslut.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Anitas iPhone har mycket dålig ljud i mottagarens telefon, hackar sönder ljudet, precis som vid dålig mottagning. Annars samma fel som på din Bengt-Åke. Samma sak med många andra våra vänner.

Felet beror inte på operatören, vi har samma med Anita, utan på att Apple inte är så bra att bygga en telefon--- som sina datorer.

Aldrig mer iPhone till vår familj som telefon/smartphone!

Min Nokia N8 blir bara bättre och bättre i takt med mer appar och nya HDR-foto-app ovanpå den bästa kameran av alla telefoner.

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Iphone 4 har märkbart sämre mottagning och ljud jämfört med 5 år gammal smartphone från SE. Jämföreslen skedde med samma operatör, samma plats (skillnad på 1m max), samma tidpunkt och samma miljö. Iphone 4 är inte den enda "smartphonen" som har denna svaghet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Iphone 4 har märkbart sämre mottagning och ljud jämfört med 5 år gammal smartphone från SE. Jämföreslen skedde med samma operatör, samma plats (skillnad på 1m max), samma tidpunkt och samma miljö. Iphone 4 är inte den enda "smartphonen" som har denna svaghet.

Staplarnas antal och längd visar inte alltid samtalskvaliteten vid jämförelse mellan olika telefoner.

Vad som förvånar mig är att ljudkvaliteten upplevs så olika. Det var den som fick mig att lägga min Android i byrålådan (trots byte av moderkort och högtalare) och i stället använda iPhone.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Staplarnas antal och längd visar inte alltid samtalskvaliteten vid jämförelse mellan olika telefoner.
Troligtvis har olika tillverkare olika definitioner för staplarna, så några samtal fick stå för vår jämförelse.

Vad som förvånar mig är att ljudkvaliteten upplevs så olika. Det var den som fick mig att lägga min Android i byrålådan (trots byte av moderkort och högtalare) och i stället använda iPhone.
Vi har även testat en Androidlur (HTC, minns ej modellen), även denna hade märkbart sämre mottagning än den gamla SE:n.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

I sverige använder vi våra iPhones och Ipad och är mycket nöjda.

Nu var det dags för mig att byta min spanska mobil och tänkte passa på att prova Android. Beställde en Samsung Galaxy SII och den leverarades för ett par timmar sedan.

Rena julafton! Efter ett par timmars lek med mobilen känns den helt fantastisk, känns modernare, bättre bild och en fin känsla i handen. Hoppas känslan håller i sig när jag lärt känna terminalen ännu mera.

Nu skall jag prova att ringa på den, som enligt instruktionsboken skall kunna göras relativt enkelt...:spinny:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Sonen hade en cirka 7 år gammal Samsung xxx och nu har han köpt en Samsung Galaxy S.
Som telefon är det en katastrof - bara hjälp av en bluetooth öra set.

Fortfarande Danmarks mest omfattande mobila företag - TDC.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Rena julafton! Efter ett par timmars lek med mobilen känns den helt fantastisk, känns modernare, bättre bild och en fin känsla i handen. Hoppas känslan håller i sig när jag lärt känna terminalen ännu mera.:spinny:
Har en Galaxy S2 och har efter et par måneder stadig en fin känsla, opdager nästen hver dag nye ting man kan göre eller forandre.

Anbefaler appen Andexplorer: AndExplorer for Android | AppBrain.com

och GpSmap Pro: GPS Map Pro | AppBrain Android Market
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

För en tid sedan var det dags att införskaffa en ny smartphone. Efter en grovsortering av vad som fanns tillgängligt på marknaden hittade jag fem olika smartphones som matchade mina grundläggande krav.

Bland dessa fanns smartphones med Android, iOS, MeeGo, Symbian, och Windows Phone representerade.

Dessa fem studerades närmare och den ena efter den andra föll bort under min granskning tills två smartphones återstod.

För att återknyta till rubriken så blev det för min del, till slut, inte ett val mellan Android eller iPhone eller Nokia, det blev ett val mellan Nokia eller Nokia. . .
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Nokia N8 är en bra telefon med en bra kamera men det är i stort sett allt den är bra på, att ringa och fotografera. Varför inte satsa på lite modernare grejer, iPhone eller Android så får du glädje av den under flera år framåt?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Jag använder faktiskt Nokian hellre än Anitas iPhone för internet och en massa bra appar.

Inget illa om iPhone men Nokia vinner generellt, framför allt i praktiska saker. O andra sidan, Anita vill inte byta heller, hon tycker om sin iPhone.

iPaden har jag redan lämnat bort, tillförde absolut inget för mitt /vårt mycket frekventa datoranvändande.

jyrki
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Kan man blanda, tänker på att idag använder jag iCloud för synkning av kontakter och almanacka mellan iPhone, iPad och iMac. Om jag väljer tex Samsung Galaxy ll hur kan jag då synka mellan iPad och iMac.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Kan man blanda, tänker på att idag använder jag iCloud för synkning av kontakter och almanacka mellan iPhone, iPad och iMac. Om jag väljer tex Samsung Galaxy ll hur kan jag då synka mellan iPad och iMac.


SugarSYnc :spinny: Finns til Android och Iphone


Using this app, you can:

* Get anytime, anywhere access to all of your files, photos, and music
* Instantly back up photos taken using the device’s camera to your computers (no wires needed!)
* Share any file or folder from your computers, even if it’s huge
* Stream your entire music collection, even while you use other apps
* Download files or entire folders for fast, offline viewing
* Make changes to files on your computer, SugarSync automatically syncs it to your computers
* And much more!
If you don’t have an account, you can sign up from the app and get 5 GB of free online storage.


To get real-time access to files from your computers, don’t forget to install the free SugarSync application on your PC or Mac. For more information, visit www.sugarsync.com.

Virker rigtigt godt på min samsung galaxy s2, och vista och w7.

5 Giga i Back-up
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

SugarSYnc :spinny: Finns til Android och Iphone

Jag tycker att SugarSync, Dropbox och iCloud har alldeles för lite lagringsutrymme om man inte vill betala dyrt. 5 GB är alldeles för lite!

5 GB räcker till 200-300 högupplösta bilder.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Nokia N8 är en bra telefon med en bra kamera men det är i stort sett allt den är bra på, att ringa och fotografera. Varför inte satsa på lite modernare grejer, iPhone eller Android så får du glädje av den under flera år framåt?
Någon Nokia N8 blev det inte för min del, vad får dig att tro det? Själv är jag övertygad om att jag har mer glädje, även under kommande år, av en smartphone som lever upp till mina krav och önskemål kontra en smartphone (iPhone, Android, Windows Phone) som inte lever upp till mina krav och önskemål. Läs även inlägg #12.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Jag tycker att SugarSync, Dropbox och iCloud har alldeles för lite lagringsutrymme om man inte vill betala dyrt. 5 GB är alldeles för lite!

5 GB räcker till 200-300 högupplösta bilder.
Dette er smart markedsføring, gi litt gratis til kunden er hekta, og deretter ta reellt godt betalt. Trikset i dette markedet er å finne nivået som gir tilstrekkelig til at kunden ikke hopper over til konkurenten når taket er nådd.
Har en god logistikk selv så kan en finne noen hundre GB gratis lagring spredd på nettet, men ikke så praktisk som å ha allt på ett sted. Amazone og Google har og et slik tillbud i sine clouds. Det finnes og de som tar betalt fra første MB, noen av disse blir billigere ved store datamengder - har ikke samlet full oversikt ennå.

Et problem med enkelte av disse andre er at du ikke finner klient-apps for Apple sine bokser, men må benytte nødløsning via web eller ftp.
 
Toppen