• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Jag är sugen på att åka till antingen Rhodos eller Kreta ett par veckor i april och åka runt med husbil. Är det någon som vet någon bra och seriös uthyrare på någon av dessa öar? Hur är det med campingar under lågsäsong, är de öppna? Jag inbillar mig också att det är lättare att kunna stå vid olika stränder när det inte är så mycket turister, stämmer det?
Husbilsuthyrningsbranschen dog i corona, sommaren 2020. Jag antar dock att en del av husbilarna finns kvar för uthyrning, enklast att få reda på det är att ringa företagen. T.ex: cretecamper.com ; crete-camper.gr ; candiacampers.com ; det finns några till men de är ännu mer tveksamma.
På Kreta finns ett 20-tal campingar under högsäsong; ett tiotal har förlängt öppet under lågsäsong och ett 5-tal(?) är åretruntöppen. På grund av covid-restriktionerna har det inte funnits många husbilar på Kreta och än så länge har campingverksamheten inte kommit igång ännu. De flesta campingar är just nu stängda och det lär dröja innan de öppnar för året. Några kan öppna efter behov då ägaren bor vid campingen. Vad gäller att friparkera (fricampa) vid stränder, har jag f.n. inga kommentarer.:cool: Det är förbjudet att campa utanför campingplatserna även på Kreta! :D
:bye:Julian
 

andbj

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Mölndal
Husbilsuthyrningsbranschen dog i corona, sommaren 2020. Jag antar dock att en del av husbilarna finns kvar för uthyrning, enklast att få reda på det är att ringa företagen. T.ex: cretecamper.com ; crete-camper.gr ; candiacampers.com ; det finns några till men de är ännu mer tveksamma.
På Kreta finns ett 20-tal campingar under högsäsong; ett tiotal har förlängt öppet under lågsäsong och ett 5-tal(?) är åretruntöppen. På grund av covid-restriktionerna har det inte funnits många husbilar på Kreta och än så länge har campingverksamheten inte kommit igång ännu. De flesta campingar är just nu stängda och det lär dröja innan de öppnar för året. Några kan öppna efter behov då ägaren bor vid campingen. Vad gäller att friparkera (fricampa) vid stränder, har jag f.n. inga kommentarer.:cool: Det är förbjudet att campa utanför campingplatserna även på Kreta! :D
:bye:Julian
Tack, låter som att man kanske ska avvakta ett tag till innan man bokar något för att se om det kommer igång.
 
Toppen