• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alternativ till Outlook Express

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Alternativ till Outlook Express

Instalera Windows live Mail
så kan du använda bara mailadressen ifrån hotmail. så slipper du reklamen ifrån smn som förvandlar dig till en tonåring.
fördelen är att den kopplar automatiskt in din Ex.hotmail när du vill skicka ett mail, eller svara ifrån någon webbsida.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Alternativ till Outlook Express

Tack för alla tips men nu har jag lyckats få till en mailbox hos tele2 (webmail för mobilt bredband) som funkar utmärkt, så nu är det lugnt och reklamfritt i datorn. Fungerar i alla datorer och snabbt går det när inte en massa reklam (Spray) "tynger ner" sidan. Mycket nöjd!

Jappe
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Alternativ till Outlook Express

Jag kan verkligen rekommendera Windows Live Essentials http://www.microsoft.com/sverige/windows/windowslive/ och välj där att installera "E-post".
Efter installationen så går det att från en och samma dator att läsa och skriva från alla sina e-post-konton som man har.
Programmet ger också möjlighet att kolla mailen från vilken dator som helst.
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3426

Guest
Sv: Alternativ till Outlook Express

Det är viktigt att skilja på en epostadress och det program man använder för att läsa och skicka epost. Outlook är ett program. Gmail är själva tjänsten som levererar epost. Gmailtjänsten kan användas genom en vanlig webläsare eller med datorns epostprogram.

Generellt skulle jag rekommendera att man skaffar sig en eller flera epostadresser från fristående epostleverantörer. Om man använder sig av sin nätleverantör (Telia t.ex) så försvinner epostadressen då man byter leverantör. Eftersom så mycket av vår kommunikation idag sker genom epost så är det en god idé att vi behåller en och samma adress (eller fler) så att vi kan nås också i framtiden. Hur kul är det att informera alla sina kontakter att dom nu måste ändra i sin adressbok bara för att jag behagat byta nätleverantör? Även fristående epostleverantörer kan dock upphöra med sin verksamhet så en egen domän är en god idé.

Personligen använder jag en Gmailadress för allt det där som är lite mindre viktigt men som ändå kan ha sin betydelse i framtiden som registreringar av program, diverse inloggningar på webben osv. Här är Gmail bra för dom har det bästa spamfiltret som finns. Mina viktiga epostadresser har jag på en egen domän. (200:- i året för en domän med webhotell.)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Alternativ till Outlook Express

Problemet for mange med gmail og hotmail er at en blir lurt til å tro at en MÅ bruke web-mail for disse tjenestene. Sett opp definisjon av kontoen i Thunderbird, Outlook, Windows Live Mail (Vistautgaven av Outlook express) eller andre mailklienter og slipp unna reklamen.

Håller med!
Och använd IMAP (inte POP3) så ligger mailen kvar på servern och kan nås från andradatorn om man har fler än en.

Outlook finns inte kvar i Windows 7, den heter Live Mail som Knut nämner.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Alternativ till Outlook Express

Hej Knarrevik,
jag har nyligen bytt ut min stationära dator som nu har Windows 7.
Efter att ha letat ett bra tag efter Outlock så hittade jag till slut möjligheten att ladda ner Windows Live Essentials med flera valmöjligheter och alternativ.
Det programmet funkar hur bra som helt, jag är helnöjd.
Därefter har jag även laddat ner programvaran på en XP-maskin och en Vista-maskin.
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Alternativ till Outlook Express

Ett annat tips är att köpa en egen domän. T.ex knarrevik.se
95 kr/år + 12 kr i månaden.
För det får man ett antal tjänster, som bildarkiv, webb, blogg, ftp mm samt
obegränsat antal mail-konton.
SMTP ingår naturligtvis. Använd vilket mailprogram som helst eller läs/skicka via webbmail.

https://www.one.com/sv/
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Alternativ till Outlook Express

Vi kör Windows Live Mail på Windows 7, kopplat med G-mail & Hotmail så man inte alltid behöver ligga på nätet när man skriver eller svarar på sina företags- och privata mail. Bra när man reser och bara litar på trådlösa nät eller McDonlads... Funkar jättefint.

Just nu kör vi till Alicante-kusten, Anita kör och jag använder datorn och läser mailen, Vodafone nätet funkar utmärkt överallt, även på vägarna under körning.

Hälsning
anita&jyrki
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Alternativ till Outlook Express

Som mailprogram använder jag Thunderbird hemma. Fast oftast blir det Gmail direkt i Firefox.

Live Essentials har jag aldrig provat - mer än den ingående Messenger.
Och eftersom denna tråd handlar om mail-program och för mycket reklam, så kan jag passa på tillfället att tipsa om ett litet tillägg till MSN messenger som jag inte kan klara mig utan:
A-Patch.
Ett gratisprogram som gör att man kan ta bort all reklam ur messengern plus en del annat. Man måste ta hem ett nytt program till varje uppdatering av msn, men det är det värt.

//Stefan
 
Toppen