• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allemansrätten

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag skrev som det var då jag hade koll på platsen, medger att det var några år sedan så något kan ha skett därefter.
Under flera möten med kommunen försökte jag få dem att ordna ställplatser både där och närmare Malmö city.
Tyvärr fanns det en ledande tjänsteman som motsatte sig allt vad gällde ställplatser inom kommunen och hänvisade husbilarna till Sibbarps camping. Däremot lyckades det bättre med småbåtshamnarna.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.160
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Suck..!!... Och ännu mer Suck..!!
Jag skrev som det var då jag hade koll på platsen, medger att det var några år sedan så något kan ha skett därefter.
Under flera möten med kommunen försökte Och äfå dem att ordna ställplatser både där och närmare Malmö city.
Tyvärr fanns det en ledande tjänsteman som motsatte sig allt vad gällde ställplatser inom kommunen och hänvisade husbilarna till Sibbarps camping. Däremot lyckades det bättre med småbåtshamnarna.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Men Herre gud.... Varför skriver ni inte som det var .?

Det var så att man betalade via en app 50:-kr dygnet.... Det ökades till 52:- sista året...
Och man kunde betala för flera dygn och stå där en längre tid utan att behöva flytta på hb....

Jag blir lite fundersam på vilken period som du refererar till när du skriver om parkering med betalning 50:- till 52:- per dygn och betalning med app. När jag var där så fanns det inga skyltar om betalning med app, faktiskt inga skyltar alls gällande parkering.

Är det så att du skriver om en speciell tidsperiod mellan ingen skyltning alls och nuvarande skyltning om parkeringsförbud för Pb klass II? Det hade ju varit bra om du skrivit det i så fall.

//Michael, medlem
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.160
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag blir lite fundersam på vilken period som du refererar till när du skriver om parkering med betalning 50:- till 52:- per dygn och betalning med app. När jag var där så fanns det inga skyltar om betalning med app, faktiskt inga skyltar alls gällande parkering.

Är det så att du skriver om en speciell tidsperiod mellan ingen skyltning alls och nuvarande skyltning om parkeringsförbud för Pb klass II? Det hade ju varit bra om du skrivit det i så fall.

//Michael, medlem
Om du vill ha reda på när och hur betald parkering på Ön gäller/gällde kan du kontakta
Parkering Malmö....
Kontakt information hittar du i inlägg 38
 
Toppen