• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alla dessa hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Den absolut sämsta tråd jag läst. Ni som alltid gnäller på hundägare, varför drar ni alla över en kam??? Bara för att nån tappar svartvatten på en parkering gör inte alla husbilsägare det, men på den nivån är ni. Många inlägg jag övervägt att anmäla, men det är inte värt det. Vissa ser tydligen bara det dom vill se.

Vi tappar inte svartvatten på en parkeringsplats! Känner inte igen oss som hundägare enligt era beskrivningar heller. Vi har alltid två hundar med i husbilen!!!

Såna hör trådar lär inte locka många nya medlemmar oavsett vilken syn de har på hundar. Ett katastrofalt lågvattenmärke...
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Den absolut sämsta tråd jag läst. Ni som alltid gnäller på hundägare, varför drar ni alla över en kam??? Bara för att nån tappar svartvatten på en parkering gör inte alla husbilsägare det, men på den nivån är ni. Många inlägg jag övervägt att anmäla, men det är inte värt det. Vissa ser tydligen bara det dom vill se.

Vi tappar inte svartvatten på en parkeringsplats! Känner inte igen oss som hundägare enligt era beskrivningar heller. Vi har alltid två hundar med i husbilen!!!

Såna hör trådar lär inte locka många nya medlemmar oavsett vilken syn de har på hundar. Ett katastrofalt lågvattenmärke...


Hoppas att du har läst mitt inlägg 61 där jag förklarar hur vi gör med vår lilla busiga Zacko.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Alla dessa hundar

Bestliner:), vad säger du?
Börjar bli fart här nu, he he;)

Detta säger Anders med en Goldenflicka som vi har försökt få fason på,
Bara med lite hyfsat resultat! Hon tigger inte, hon skäller bara på folk med huva, hon hoppar inte på folk utan hon kryper fram för att få en klapp på huvudet.

Alltså, hon funkar ungefär som husse:oops:

Fast våran katt är det en jäsiken fin ordning på, han flyttar aldrig på sig för nåt.
En gång så kom en lös stor svart hund in i våran husbil genom myggnätsdörren:mad:, och hundrackarn trodde att han skulle tugga på våran 9 kilos British shorthair katt. Det sket sig för jycken, för våran katt satt innanför den trasiga myggnätsdörren och soppade till hunden på nosen så blodvite uppstod.
Därefter kom hundägaren och var förtvivlad för att deras jycke kommit loss och ville ersätta dörren , men den gick att fixa till utan byte.
Den kattsugna vovven blev sedemera en riktigt god vän med våran katt samt hund.....:)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Ja du Anders, det finns inte mycket som slår en hundtråd en helgkväll när det gäller att få litet fart på gubbarna i sofforna :) Vi får hoppas att ingen får hjärtsnörp men promillehalten håller nog blodet flytande:)
Katter är fina djur och vissa av dem kan hålla jyckar i herrans tukt. :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Den absolut sämsta tråd jag läst. Ni som alltid gnäller på hundägare, varför drar ni alla över en kam??? Bara för att nån tappar svartvatten på en parkering gör inte alla husbilsägare det, men på den nivån är ni. Många inlägg jag övervägt att anmäla, men det är inte värt det. Vissa ser tydligen bara det dom vill se.

Vi tappar inte svartvatten på en parkeringsplats! Känner inte igen oss som hundägare enligt era beskrivningar heller. Vi har alltid två hundar med i husbilen!!!

Såna hör trådar lär inte locka många nya medlemmar oavsett vilken syn de har på hundar. Ett katastrofalt lågvattenmärke...

Nej Bengt, nu har du fel. Med undantag för trådskaparens något provocerande start så är det ingen som drar alla över en kam. Ingen skötsam hundägare har fått skit.
Hundägare verkar av någon anledning alltid ta åt sig kollektivt och gå i försvarsställning när något skrivs om dåliga hundägare. Det tyder i alla fall på en stark sammanhållning :D
Starkare än inom HBK för här hänger vi ut varandra direkt om någon tömmer gråvatten. ..

Kents inlägg var klockrent och det är nog många, både hundägare och icke hundägare, som känner igen sig.

Den som har ordning på sin hund och respekterar allergiker och andra som inte är lika förtjusta i hundar skall givetvis inte ta åt sig. Om man nu som skötsam hundägare måste hetsa upp sig kan man istället rikta ilskan mot dom rötägg som förstör för alla skötsamma hundägare.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Här har vi ett par dagsfärska bilder från Råbäcks hamn där vi har en minispontanträff med MayBritt och Arne, HBK13.

arne&maybritt.jpg

annikka&jag.jpg

Lägg gärna märke till den rosa bajspåsen som vi har nära till hands utifall vi skulle bli attackerade av någon hund som skiter på matbordet.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Alla dessa hundar

Den absolut sämsta tråd jag läst. Ni som alltid gnäller på hundägare, varför drar ni alla över en kam??? Bara för att nån tappar svartvatten på en parkering gör inte alla husbilsägare det, men på den nivån är ni. Många inlägg jag övervägt att anmäla, men det är inte värt det. Vissa ser tydligen bara det dom vill se.

Vi tappar inte svartvatten på en parkeringsplats! Känner inte igen oss som hundägare enligt era beskrivningar heller. Vi har alltid två hundar med i husbilen!!!

Såna hör trådar lär inte locka många nya medlemmar oavsett vilken syn de har på hundar. Ett katastrofalt lågvattenmärke...

Bra skrivet!
Ska vi starta en röstning?
Klubbens värsta griniga bittergubbe/griniga bitterkärring!
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Alla dessa hundar

Hej alla hund ägare
Har nu läst denna tråd och hoppas att jag inte har missat något.
Ett inlägg handlar om att någon har blivit biten och har där efter problem.
Min fru blev biten av en hund vid 4 års ålder och sedan en gång till vid 10.
I dag när hon cyklar vänder hon och tar en annan gata om det kommer någon
med en hund i koppel i mot henne.
Fobi.........jag får gå i mellan henne och hunden när vi är ute och går eller cyklar.
Hunden skiter fullständigt i mig, siktar in sig på henne. P.g.a. ja...varför?
Därför åker hon alldrig med på träffar och själv är det inte så kul heller.
Kommer vi till en plats där det står hb:ar får man spana in om det finns hundar, är det
för många , bara att hitta något annat ställe.
Liten annan sida på myntet........nåt att tänka på.
När ni säger att den är snäll den bits inte och vissa personer känner som om dom tittar
in i en pistol mynning.
Själv älskar jag hundar, vi funderade att skaffa en valp så att hon kommer över fobin.
Men så länge vi jobbar med dom tiderna fungerar det inte.
 
F

F.d. 25342

Guest
Sv: Alla dessa hundar

Jag förstår problemet. Har själv hund och respekterar de som känner obehag. En hund känner och läser av stämningar på ett sätt som vi människor saknar. När den upptäcker att någon uppträder stelt, onaturligt etc (man är rädd) uppmärksammar hunden det direkt. Därför hjälper det inte att säga,han bits inte etc. När jag närmar mig en okänd hund för att tala med ägaren, ignorerar jag hunden tills den söker mig. Men det är lätt att säga till någon som känner obehag. Ditt förslag att köpa en valp som känns ofarlig och sedan växa in i hundägandet kan fungera, men är rädslan djupt rotad räcker kanske inte det. Vi hundägare måste acceptera och förhålla oss till att alla inte älskar våra djur.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Alla dessa hundar

Min hustru blev biten i rumpan av en lapphund för ett par år sedan, fullt begripligt med tanke på favorithustruns läckra akter. Såren efter de fyra huggtänderna läkte komplikationsfritt, men sämre gick det med byxorna.

Hustrun tycker fortfarande lika bra om hundar, men risken för att utveckla en fobi är säkert större om man blir biten under barndomen.

aake
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Min hustru blev biten i rumpan av en lapphund för ett par år sedan, fullt begripligt med tanke på favorithustruns läckra akter. Såren efter de fyra huggtänderna läkte komplikationsfritt, men sämre gick det med byxorna.

Hustrun tycker fortfarande lika bra om hundar, men risken för att utveckla en fobi är säkert större om man blir biten under barndomen.

aake

Vi har ju sett hur hon reagerar på hundar och det med glädje.

Rädslan kan också bli för en viss ras men inte övriga och det är tufft med alla sådana rädslor. För oss är det självklart att man respekterar andra när man har hund och aldrig tar för givet att någon annan tycker om våra hundar. Men många inlägg i tråden skrevs generellt så det mycket väl kunde tolkas att gälla alla oavsett vad skribenten menade... Därför reagerade jag tidigare.

Anton, våra är aldrig lösa på en träff...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Alla dessa hundar

Jag blev biten av en hund när jag var barn. Det var en tax som bet mig i näsan. Idag är jag fortfarande lite osäker vid möten med taxar men de tycks mer eller mindre ha försvunnit idag. Sällan ser man en tax nuförtiden. Jag förstår varför! :D

Är man inte rädd för "bitbullar" och liknande kreatur med "tveksamma" hussar/mattar som använder dessa djur för att sätta sig i "respekt" så är man nog lite väl djärv!

Jag föredrar pudlar, dock ej Kungspudeln för den är så himla mallig!

Lugnast är att inte ha hund. Våra katter skrämmer inte många, även om det hände nyligen att lilla "Millan" lyckades skrämma en besökare. :confused:

Jappe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen