• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldepannan

B

brittsan

Guest
I vår Bürstner finns två alternativ på kontrollpanelen till aldepannan : värme+varmvatten eller endast varmvatten. Kan jag köra endast värmen på vintern om jag vill gå ut och greja med något i bilen ? Går inte varmvatten beredaren sönder då den är tömd på vatten ? Finns ju inget alternativ för endast värme.

Sv: Aldepannan

Tack Gunnar ! Och jag som har läst bruksanvisningen fram och baklänges....:twitcy:

Kanske även på sin plats att påminna om följande rader som är lätta att missa men som är viktiga för att pumpen inte skall "hacka" när man spolar vatten:

Vid kontinuerlig användning av beredaren
skall den tömmas ca 1 gång/mån, detta för
att bilda en ny luftkudde i beredaren. Luftkudden
används för att ta upp tryckstötar i​
beredaren.

Forskjeleln er at med stillingen varmvatten så startes ikke sirkulasjonen. Varmvatnet ligger inne i tanken i pannan og det som varmes direkte er vatnet for sirkulasjon. Det er ingen fare å kjøre pannan uten vatn på tanken, men om det blir en lekasje på sirkulasjonen så stenger pannan av snabt når det blir for lite vatn på den sidan.

Tillbaka
Toppen