• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ALDE en av många få leverantörer som verkligen bryr sig om sina kunder

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Vi har nog, i alla fall några av oss, lite tendensen till att ofta försöka hitta fel hos andra.
Vi är i alla fall extremt snabba med att omtala just fel som begås av andra...

Jag har ambitionen att ändra mig och vill idag HYLLA en leverantör som verkligen förstått.
Förstått vikten av att göra sig tillgänglig, tydligt klargöra telefon och mejladresser OCH som
svarar och SNABBT dessutom.

All heder till Per Karlsson/Servicechef på ALDE International Systems AB i Färlöv. Jag fick svar på min första fråga
till dem inom 20 minuter från det att jag mejlade OCH sedan fortsatte svaren att ramla in på mina följdfrågor i
rask takt. Det är ovanligt att få sådan uppmärksamhet idag och jag vill verkligen hylla ALDE för deras servicenivå.
Outstanding !

(Jag jämför med Telia där det idag är i stort sett omöjligt att få någon att ta ansvar. Dessutom omöjligt
att få grepp om ett telefonnummer eller en mejladress till någon ansvarig. Alla verkar gömma sig...)
 

Olle Bylund

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
12024
Medlemskap
2022
Vi har nog, i alla fall några av oss, lite tendensen till att ofta försöka hitta fel hos andra.
Vi är i alla fall extremt snabba med att omtala just fel som begås av andra...

Jag har ambitionen att ändra mig och vill idag HYLLA en leverantör som verkligen förstått.
Förstått vikten av att göra sig tillgänglig, tydligt klargöra telefon och mejladresser OCH som
svarar och SNABBT dessutom.

All heder till Per Karlsson/Servicechef på ALDE International Systems AB i Färlöv. Jag fick svar på min första fråga
till dem inom 20 minuter från det att jag mejlade OCH sedan fortsatte svaren att ramla in på mina följdfrågor i
rask takt. Det är ovanligt att få sådan uppmärksamhet idag och jag vill verkligen hylla ALDE för deras servicenivå.
Outstanding !

(Jag jämför med Telia där det idag är i stort sett omöjligt att få någon att ta ansvar. Dessutom omöjligt
att få grepp om ett telefonnummer eller en mejladress till någon ansvarig. Alla verkar gömma sig...)
Jag har exakt samma erfarenhet. Jag blir uppriktigt glad av att ha med dom att göra:D
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
870
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Truma flög upp en tekniker från Tyskland när vår sju år gamla Truma-panna small på nyinköpt begagnad husbil från RA Motor.

Fick en ny panna installerad utan kostnad.
Bra agerande där också från Truma och bilhandlare.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Har varit där också, fast pris på jobbet. Men man kunde inte göra allt, men då drog man av på priset. Kan tyckas självklart men så är det inte för alla. Fick även en vintermössa, skall man använda den då pannan inte fungerar?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Kan bara instämma! Hade krångel med displayen till Trumavärmen i våras, på väg hem från vintervistet på GranCanaria. Efter en kall Skånenatt ringde jag till Alde och fick komma direkt. Naturligtvis var det jag som strulat till det efter ett säkringsbyte, har ju inte behövt anv värmen så mkt. De fixade snabbt så allt fungerade igen o jag fick en tålmodig genomgång av displayen dessutom, allt utan kostnad. All heder till ett sånt företag!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Kan bara instämma, kanon service både på plats (numera) men även med råd & tips på distans. Det är just så här kundvård skall se ut.
PS. Minns ni SAS Janne: ”SAS flyger inte flygplan, de flyger kunder, annars blir det inga affärer”. DS.
 
Toppen