Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej alla glada Sonicägare!
Vi har en Sonic I 700 SL 2012.Har problem med radiomottagningen.Radion är Fiat orginal.
Självsökningen hittar aldrig P1, stannar alltid på någon reklamkanal.Förmodligen antennfel.Någon mer som råkat ut för detta? Vad kan man göra åt problemet? förslag mottas tacksamt.![]()
Jag är inte helt säker, men vänster om jag förstått rätt. Detta borde väl bara vara ett problem där man byter ut backspeglarna, jag hoppas att husbilsbyggarna beställer sina chassier radioförberedda?
Vi har också en Adria Sonic och har för flera månader sedan lämnat in vår radio till FJ:s för att de sedan skulle skicka iväg den på reparation - jag har stött på dem en gång och undrat om den inte är lagad? Fick då till svar av deras kundansvarige att har vi inte fått den installerad så är den inte det. Ja, vad säger man om ett sådant svar?????![]()
Hej
Fortsätter på denna tråd med egna förbättringar fast på vår nya Adria Super Sonic som vi "fick" i december.
Monterade igår ett extra bodelsbatteri under högra sittplatsen. Det var lite trångt och inte många centimeter till godo. Det nya batteriet är det som är överst i bild.
Hans
Aha! Vänster eller höger?
Hej alla glada Sonicägare!
Vi har en Sonic I 700 SL 2012.Har problem med radiomottagningen.Radion är Fiat orginal.
Självsökningen hittar aldrig P1, stannar alltid på någon reklamkanal.Förmodligen antennfel.Någon mer som råkat ut för detta? Vad kan man göra åt problemet? förslag mottas tacksamt.![]()
Bara ett litet tips.
Det kan nog bli problem vid besiktningen om de anser att hyllan sitter i en "islags-zon" En lång person som sitter i nämnda säte spräcker nog huvudet vid en påkörning bakifrån.
Bara en tanke. Ha det i beaktande om ni tar med en passagerare. hyllan kanske är enkel att demontera?
Snyggt var det iaf =)
/J
Hej
När det gällde fördraget kablage till solceller... (inlägg 21-25)
Var någonstans hittade du kablage för anslutning?
Jag hittar ingenting i den vänstra luckan (vid värmaren) i min SL700.
Gräver jag på fel plats...
// Fredrik