Igår blev jag rejäl blöt om foten när jag gick in i "styrhytten".... Djävla hund tänkte jag först.....
Jag fick hänga mattorna på tork och märkte att de luktade inget speciellt...
Så jag började fundera varför mattan var genom blöt....
Igår körde vi nära gränsen Albanien och Grekland... När vi hamnade i ett våldsamt oväder men kraftiga vindar och ett regn som var mer som syndafloden
Ärligt talat så har jag nog aldrig varit med om så kraftigt regnande... Vatten och stenar kom ner från berget ut på vägen.... Alla andra bilar hade startat varselljuset... Och körde i max 10km... Vattnet blev rödaktig av leran... Och när det sköljde längs med vägen så såg man inte vart vägen började eller slutade.... De vita strejken syntes bitvis inte... Och vinden ryckte rejält i hb... Det var som att köra i en tvättmaskin
... Så jag började misstänka att bilen är otät..
Idag körde vi ca 10 mil till vår slut station...ac:n var på hela turen...
Och när jag har parkerat så öppnar jag passageraredörren... Och ser hur vattnet har runnit från under handskfacket.... Och ner till höger om passagerastolen...
Så nu är jag 100% säker på vart vattnet kommit ifrån...
Men nu är frågan... Är detta något man själv kan fixa? ....
Eller skall jag borra ett hål i golvet där vattnet kan rinna ut....
Jag fick hänga mattorna på tork och märkte att de luktade inget speciellt...
Så jag började fundera varför mattan var genom blöt....
Igår körde vi nära gränsen Albanien och Grekland... När vi hamnade i ett våldsamt oväder men kraftiga vindar och ett regn som var mer som syndafloden
Ärligt talat så har jag nog aldrig varit med om så kraftigt regnande... Vatten och stenar kom ner från berget ut på vägen.... Alla andra bilar hade startat varselljuset... Och körde i max 10km... Vattnet blev rödaktig av leran... Och när det sköljde längs med vägen så såg man inte vart vägen började eller slutade.... De vita strejken syntes bitvis inte... Och vinden ryckte rejält i hb... Det var som att köra i en tvättmaskin

Idag körde vi ca 10 mil till vår slut station...ac:n var på hela turen...
Och när jag har parkerat så öppnar jag passageraredörren... Och ser hur vattnet har runnit från under handskfacket.... Och ner till höger om passagerastolen...
Så nu är jag 100% säker på vart vattnet kommit ifrån...
Men nu är frågan... Är detta något man själv kan fixa? ....
Eller skall jag borra ett hål i golvet där vattnet kan rinna ut....