mattsson81
HBK Medlem
Jag klurar lite på om någon har erfarenhet av dessa två versioner av 2.8JTD motorn
I min bil sitter S versionen med original 127hk. och en KKK K03 turbo med tryckreglerad wastegate av klassisk modell
jag har har labborerat lite med mjukvaran och skulle vilja ha lite mer luft å då dyker ju N visionen upp med 146 hk original
Det är dock ganska tunt med info om skillnad på N och S .
Vad jag kunnat leta fram så verkar den mest sitta längsmonterad i Iveco bilar.
och då med VNT reglering av laddtrycket. men jag får lite motstridiga uppgifter när jag söker på original turbo nr.
En tanke jag har är om tillexempel VNT regleringen skulle kunna gå att aktivera om man pinnar in en original magnet ventil på motorstyret och sedan ändrar kodning alt tar mjukvaran från en N alternativt hela styrenheten och dödar startspärren tillexempel.
Har något minne av att jag läst något på nåt tyskt forum om detta men det var ett tag sedan så jag hittar inte det nu.
I min bil sitter S versionen med original 127hk. och en KKK K03 turbo med tryckreglerad wastegate av klassisk modell
jag har har labborerat lite med mjukvaran och skulle vilja ha lite mer luft å då dyker ju N visionen upp med 146 hk original
Det är dock ganska tunt med info om skillnad på N och S .
Vad jag kunnat leta fram så verkar den mest sitta längsmonterad i Iveco bilar.
och då med VNT reglering av laddtrycket. men jag får lite motstridiga uppgifter när jag söker på original turbo nr.
En tanke jag har är om tillexempel VNT regleringen skulle kunna gå att aktivera om man pinnar in en original magnet ventil på motorstyret och sedan ändrar kodning alt tar mjukvaran från en N alternativt hela styrenheten och dödar startspärren tillexempel.
Har något minne av att jag läst något på nåt tyskt forum om detta men det var ett tag sedan så jag hittar inte det nu.