piotrG
HBK Intresserad
- Kommun
- Vänersborg
Då jag bytte allt förra året så har jag delar som är bra kvar. Dvs drevet och ringen (som bara var använd på ena sidan). Är det någon intresserad så hör av er. Bortskänkes. Kan skicka bilder.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Då jag bytte allt förra året så har jag delar som är bra kvar. Dvs drevet och ringen (som bara var använd på ena sidan). Är det någon intresserad så hör av er. Bortskänkes. Kan skicka bilder.
Ducato 98, 2,5 TDVilken bil har du?
Eftersom du har skruvat med lådan vet du också hur konstruktionen ser ut och att 5'an bara får stänksmörjning vid relativt höga varvtal. Jag skulle aldrig hälla någon "standardolja" i en sådan växellåda utan välja en högkvalitativ olja som hänger kvar och absolut inte skummar när man överfyller lådan.Fick ny sats från Augustin och med drev från LBM är hela 5-an utbytt. Hälde i ny syntetolja från biltema, 3 liter (i instruktionsboken står det 2,75 l) borde väl vara OK? Provkörd och verkar funka bra. Tack för alla tips.
Eftersom du har skruvat med lådan vet du också hur konstruktionen ser ut och att 5'an bara får stänksmörjning vid relativt höga varvtal. Jag skulle aldrig hälla någon "standardolja" i en sådan växellåda utan välja en högkvalitativ olja som hänger kvar och absolut inte skummar när man överfyller lådan.
Hälsningar
Peter