• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5:ans växel peugeot j5

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.481
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: 5:ans växel peugeot j5

Hej Tony. Tack för erbjudandet. Jag har den inte nersänkt nu,så man kommer inte åt att se någonting. (bara lyssna.) Jag återkommer till våren när den är nerplockad om jag får.

Hur skickar man ett pm?

Hällsn. Lasse i Valbo

Varsågod!
Återkom gärna till Våren.
Klicka på Tony o Nette så kommer en meny ner. Där finns skicka PM.
//Tony
 
L

lasse ekström

Guest
Sv: 5:ans växel peugeot j5

Hej igen Jankro. Jag satte tillbaka gamla satsen bara för att se om den också nöp fast mot husgaveln,vilket den inte gjorde. Då iöpte allt fritt.
Köper helt din ide om gaffeln,och att slipa ner den lite. (till våren). som sagt ändrades ljudet från ett "fladdrande" missljud till ett fast när jag drog spaken mot 5:an,men mot backen hördes ingen skillnad.
Svårt att beskriva ljud i ord,men det låter som två st. brickor som fladdrar runt på en roterande axel. Trampar man ner kopplingen fort,fortsätter dom att "rulla"ytterligare några sekunder för att långsamt avstanna.
Jo,jag vet det var en konstig beskrivning,men ändå.
Har varken tid eller ork att riva en gång till i år,utan har ställt undan den för i år,och hoppas på ett mirakel över vintern.

Hällsn. Lasse
 

matmdat

FD HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
7897
Medlemskap
2022
Sv: 5:ans växel peugeot j5

Hallå
Jag har renoverat en låda och bytit dessa drev för jag ändrade utväxlingen
och brickan skall ligga mellan lager och drev och om du vill kan jag komma över till dig och bjuda på lite hjälp
jag har labbat en hel del med detta och är nöjd med min låda efter lite tips från JANKRO
har handlat med Axel A ochkan även fråga dom om du behöver svar på något
har inget problem med Engelska.

/Mats
 
L

lasse ekström

Guest
Sv: 5:ans växel peugeot j5

Tack Mats. Jag återkommer till våren om jag får?
Tacksam för all hjälp.

Hällsn. Lasse
 
Toppen