• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

4 meters säkerhetsavstånd

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Ja Bent åke det fins dom som sett, bränder på campingar när 4 husvagnar strök med, nu var detta på dagen så där fans ingen i vagnarna men hade det varit det så hade det varit katastrof,

du har absolut rätt om dryckerna, men drag inte upp det då kan du bliva lika hånad som jag blivit här fins många experter.
Ja största experten är, ja just du.
HaDe Hasse
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

För några år sedan var vi på en camping i Prag. Längs floden hade man samlat alla husbilar och alla stod med skapligt avstånd mellan bilarna. Dagen efter så körde vår granne och lite senare kom två spanska husbilar. De tyckte att det var en perfekt plats för två husbilar. Den ene körde in och den andre backade in. Bilen sidan om oss ställde sig så nära att jag inte kunde öppna fönstret helt. Gick ut och pratade vänligt med honom på engelska och påpekade att nu är du lite för nära.
Vad händer då.... jo hans fru kommer och skäller ut mig på spanska!!!
Sen går han in i bilen och flyttar den 2dm så jag åtminstone kan öppna fönstret.
Tja.... alla har som sagt inte samma syn på säkerhetsavstånd.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Han gjorde fel först när inte ditt fönster gick fritt Efter flyttat blev det ju rätt avstånd och alla fick plats:)
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Åja Bosse;)
Så jäsikens illa är det nog inte. Jag har sett dig ett flertal gånger jag skiten ur ungtupparna på MantorpPark:p: i din underbara RS. Senast var det ett riktigt kompisrace mellan min pöjk Erik som försökte så gott han kunde att hålla denne "stackars pensionär" bakom sig, he he!

Ha det gott din rackare;), det var ett tag sedan :oops:
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Åja Bosse;)
Så jäsikens illa är det nog inte. Jag har sett dig ett flertal gånger jag skiten ur ungtupparna på MantorpPark:p: i din underbara RS. Senast var det ett riktigt kompisrace mellan min pöjk Erik som försökte så gott han kunde att hålla denne "stackars pensionär" bakom sig, he he!

Ha det gott din rackare;), det var ett tag sedan :oops:

Jo Jo men det går åt lite "bostpiller" och även lite kablar under under livstycket ibland:cool:

Åter till ämnet annars får vi bassning:oops:
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Den som är intresserad av bakgunden och orsaken till 4-meters regeln på campingar kan se på campingprogrammet på Kanal 5. Kl 20-21.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: 4 meters säkerhetsavstånd

Visst, man behöver inte stå och trängas.
Och fyra meter gäller väl knappast överallt.:)
 

Bilagor

  • RV 55 Norge.JPG
    RV 55 Norge.JPG
    1,1 MB · Visningar: 5
  • Avstånd.JPG
    Avstånd.JPG
    1,1 MB · Visningar: 10
Toppen