Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
.Hej
Du tog dig fram i snön,å har säkert bara elen inkopplad.För inte säger du väl sanningen att du har även gasolen på.
Utan el 2 dygn med en P11.
/Vidhem
Jo uppe i Åkersjön var man för måååånga år sedan och åkte skidor men då bodde vi på hotellets annex .
Ha det så gott där uppe .
Vi har också varit ute i de minusgraderna i min "sommar-tysk" som är vinteranpassad, med luftvärme och el-golvvvärme, inget vintertäcke, så hade även vi över 20 grader i husbilen, jäkligt mysigt!
//Pilot![]()
fantastiskt
jobbade där i 6 år![]()
Det är väldigt spännande att ta husbilen till många grader kallt! De mest oväntade saker händer.
Att en gasoltub tar slut kl 04,00 är väl känt.
Gråvattentanken fryser, eller dess avtappning. Okey, jag tar varmluftpistolen och värmer upp kranen och fäster en hink vid avloppet. check!
Men sen fryser avloppsledningen från köket till tanken! Okey, fram med varmluftpickan igen och ser till att det rinner ner i gråtanken. Ser till att det blir fall på köksledning till tanken. Dvs i mitt fall. upp med framhjulen lite. check.
Färskvattnet fryser vid ytterväggen, en slang som ligger lite risigt till. Varmluftpickan igen! Öppnar skåpet, så att det kommer fram värme till den kalla ledningen. check.
Men varmt å skönt i bodelen hela tiden är det!!! Och spännande!!! Äventyr!!
För att inte tala om å köra fast, i diket eller trassla till det i onödan! Ibland blir man överaskad av hur mycket snö det kan falla på ett dygn! Men kul är det.
Och i mitt fall, få umgås med ungarna en helg, med skidor och massor av blöta skidkläder, eller svettiga!!! Men det finns ju garage! he he
Till er alla som ännu inte provat bilen i snö och kallt-världen, kör på, men var beredda på nya upplevelser! Var beredda på att ändra alla planer med omedelbar verkan!
Med varma hälsningar,
Fredrik
Bra med en som håller sig till sanningen om sommar bilar.
Tycker det mesta av ovanstående kan hända oberoende av vilken bil man har.
Så du menar att gasolen aldrig tar slut kl 04.00 i en Kabe? I så fall ska jag definitivt köpa en sån![]()