F
F.d. 52943
Guest
Min trådlösa Netgear router tappade internet - det trådlösa nätverket funkade fortfarande lokalt, men inte internet. Ringde till OnOff där jag köpt den för 1½ år sedan. Damen i växeln sa att det bara var att komma in med den så skulle dom byta ut den diretk.
Väl där krånglade dom och sa att garantin bara gällde 1 år - därefter gällde reklamationsrätt för fel som man kunde visa var ursprungliga. Kunde inte lägga in en reklamation i datasystemet, routern var för gammal.
Jag blev lite sur men tyckte att om dom ersatte mig för mina reskostnader dit och hem - 30 kr/mil som rabatt på en ny identisk router så var det ok för min del - ville inte åka hem utan funkande internet. Det var OK och jag köpte en ny med 150 kr rabatt.
Nu när jag ska slänga den gamla routern ser jag på paketet som jag har kvar, att det står en etikett med texten 2 years Warranty with Service. Det borde väl betyda 2 års garanti - inte reklamationsrätt för ursprungliga fel????



Väl där krånglade dom och sa att garantin bara gällde 1 år - därefter gällde reklamationsrätt för fel som man kunde visa var ursprungliga. Kunde inte lägga in en reklamation i datasystemet, routern var för gammal.
Jag blev lite sur men tyckte att om dom ersatte mig för mina reskostnader dit och hem - 30 kr/mil som rabatt på en ny identisk router så var det ok för min del - ville inte åka hem utan funkande internet. Det var OK och jag köpte en ny med 150 kr rabatt.
Nu när jag ska slänga den gamla routern ser jag på paketet som jag har kvar, att det står en etikett med texten 2 years Warranty with Service. Det borde väl betyda 2 års garanti - inte reklamationsrätt för ursprungliga fel????