• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

10 år då är det nog dags

Hade varit mycket intressant att öppna den tanken och titta. Gjorde du det?
Jajjamen, Jag sågade den mitt itu.
Man får inte slänga en gastank på återvinningen, har jag hört.
Två halvor helt ok.

Det fanns inen rost innuti tanken, och det fula rostmärkena var långt ifrån att gå igenom plåten.
Den hade nog hållt 10 år till.
Men nu VET jag vad jag har, ny tank som är rostskyddsbehandlad. (vilket den gamla tanken inte var)
 
Senast ändrad:
Fick lära mig att aldrig lämna dykartuberna tomma över längre tid. Så länge du har övertryck i tuben så slipper du kondens och därav rost. Mina dykartuber är från slutet 70-talet och röntgade. Finns inte en rostmolekyl.
 
Oj, ber om ursäkt. Har däremot aldrig sett en sån där tank. Vad har den levt för liv?
 
Veldig normalt for en tank som kun er lakkert montert i sprutsonen fra hjul og uten beskyttelse. De tanker som er unntatt fra prøvtrykking eog inspeksjon r de med rustbeskyttelse både innvendig og utvendig, utvendig flerlags beskyttelse. - innerst galvanisk, så en epoksy lakk med et gummiaktig belegg utenpå.
 
Veldig normalt for en tank som kun er lakkert montert i sprutsonen fra hjul og uten beskyttelse. De tanker som er unntatt fra prøvtrykking eog inspeksjon r de med rustbeskyttelse både innvendig og utvendig, utvendig flerlags beskyttelse. - innerst galvanisk, så en epoksy lakk med et gummiaktig belegg utenpå.

Jag kan bara rekommendera att montera stänkskydd, det skyddar hela undersidan av bilen från vatten, grus och stensprut!
 
Trykket i en CNG tank er veldig mye høyere enn i LPG tank.
Jo det vet jag, jag tänkte på rosrbenägenheten på utsidan.
Det var det bilden jag länkade illustrerar.
När jag besiktar bilen, kollar dom även min gasoltank.
Om den varit rostig hade jag fått anmärkning på den med, inte bara CNG tankar som kan få anmärkning, är min poäng.
 
Tillbaka
Toppen