• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

”Sverige är Europas farligaste land”

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har hanterat massor av vapen i 28 år. Vunnit många tävlingar. Under 6 månader bar jag två vapen dagligen, pistol och AK5 (på ryggen). Jag har aldrig behövt ens riktat mina vapen mot någon. Vapen i sig är inte farliga.
Skulle tro om du hade riktat ett vapen mot en person, så hade du nog åkt dit för olaga vapen hot.... Så nog anses vapen vara ett farligt hot :rolleyes: ;)
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Skulle tro om du hade riktat ett vapen mot en person, så hade du nog åkt dit för olaga vapen hot.... Så nog anses vapen vara ett farligt hot :rolleyes: ;)
Det beror på var du är när du riktar vapnet mot någon annan.
På allmän plats ja men troligen inte under ett pågående brott i ditt eget hem.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Ja, Dessutom är det söndertjatat.
Söndertjatat ? Ok. Tig o håll käft är Ert recept på all skit som sker i vårt samhälle !
INTE konstigt att hela samhället håller på att kollapsa på olika plan. Behövde sy ihop min tumme för en vecka sedan på Hässleholms Sjukhus! Ingen som kunde detta utan fick åka till Växjö för o få det sytt. Jättebra samhälle!? Bedrövligt samhälle som bara blir värre o värre !
Men sitt o håll tyst så är det snart tryggt o bra igen !
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Söndertjatat ? Ok. Tig o håll käft är Ert recept på all skit som sker i vårt samhälle !
INTE konstigt att hela samhället håller på att kollapsa på olika plan. Behövde sy ihop min tumme för en vecka sedan på Hässleholms Sjukhus! Ingen som kunde detta utan fick åka till Växjö för o få det sytt. Jättebra samhälle!? Bedrövligt samhälle som bara blir värre o värre !
Men sitt o håll tyst så är det snart tryggt o bra igen !
Bröt 4 fingrar på nationaldagen, satt 6h i väntrummet innan jag fick komma in.
Doktorn bad om ursäkt och sa att det berodde på att så många av utländskt ursprung kom till akuten med saker som egentligen skulle tas på vårdcentralen....
Han sa egentligen ett annat ord för utlänningarna.....
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Mycket i utländska kanaler nu om ”det svenska tillståndet”.
Här Der Spiegel:
Diskuteras även på Reddit:
https://www.reddit.com/r/europe/comments/oq1mrh

Det är tragiskt! :mad:
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Våra Danska vänner är lite odiffrensierade i sina konstateranden.

Sant är att om man tillhör ett kriminellt gäng så lever man farligt. Kriminaliteten i stort har minskat i Sverige.

Naturligtvis är det ändå ett stort samhällsproblem med gäng krigen. Då andra riskerar att komma i skottlinjen.

Den stora majoritet av laglydiga medborgare som bor i våra förorter är därför de som drabbas av en krypande rädsla.. Inga turister från Danmark.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det beror på var du är när du riktar vapnet mot någon annan.
På allmän plats ja men troligen inte under ett pågående brott i ditt eget hem.
Skulle du plocka fram en bössa i samband med brott i ditt eget hem får det allt vara väldigt allvarlig brottslighet där förövaren har eget vapen och då något grövre än en pennkniv. Annars blir det oproportionerligt våld från din sida.

//Michael, medlem
 
Toppen