• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

”Sverige är Europas farligaste land”

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
… enligt en artikel i Tysklands största dagstidning BILD zeitung.
Das einstige nordische Musterland hat sich seit 2005 zum wahren Albtraum verwandelt.” … ungefär ”Det före detta nordiska modellandet har sedan 2005 förvandlats till en riktig mardröm.”
En sån här artikel kan nog ha viss negativ inverkan på husbilsturismen från andra länder, främst Tyskland.

 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Ja att vara gängmedlem eller att vara kvinna gift med en man är en högrisk. Läste just om en gravid kvinna som mördats i hemmet av mannen och att i hemmet fanns även två minderåriga barn. Hur galna kan folk vara??
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Att dom här problemen skulle komma kunde en höna räkna ut, å värre kommer det bli.

Jag har bott utanför en no go zon länge, det händer att vi hör en automatkarbin avfyras och då bor vi i ett tätbebyggt område, inte en gång utan flera gånger och bomber/handgranater tar man ungefär som en kraftigare smällare, rätt vidrigt att man bara reagerar som om det vore ett billarm som tjuter, stannar till lyssnar och sen går livet vidare, man ringer inte ens polisen!

Om dom bara sköt varandra så skulle jag i alla fall inte vara så orolig, men dom är klappkassa på att skjuta, missar ofta och det är den kulan man inte vill bli offer för. Dom skulle kasta in en handgranat i en lägenhet på våningsplan 1 och kastar in den på bottenvåningen där en ensam kvinna bodde med hund, dom fick troligen aldrig lära sig i skolan vad 1tr betyder.

Skulle nog kunna tänka mig rösta på det parti som utlovar bättre skola och skytte som ett av kärnämnena så slipper vi oskyldiga bli träffade!
Vi har fått det Sverige vi/ni har röstat fram så passa på och njut.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Turister tänker nog efter både en och två gånger innan man väljer att besöka ett land där man tappat kontrollen och inte kan stävja den grova kriminaliteten. Det är inte bara i Tyska medier man skriver om den rådande situationen i Sverige.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Men i Tyskland är det bra vaaa ?????

Bra och bra men klart bättre än Sveriges europarekord på 12 mordoffer per 1 million invånare. EU snittet ligger på 1,6 och Tyskland 2,9 allt enligt artikeln i BILD zeitung ovan.
”Laut Statistica.com gab es im Jahr 2020 in Deutschland 2,9 Mordopfer pro Million Einwohnern.”
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Gängkriminaliteten är nog främst ett problem för oss svenskar, inte turisterna. Vill de besöka en storstad kan de göra det på hemmaplan, och åker de till Sverige finns det gott om gängfri glesbygd att besöka. De skummaste typerna de riskerar träffa på i naturen är väl möjligtvis oss, och även fastän Frans (aka kattfan) kan vara en lömsk typ är vår kamphund Svea är lika harmlös som sin husse.20211027_235637.jpg20210713_183650.jpg20210711_163710_1.jpg20210717_155726.jpg
 

Anette o Conny

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Arboga
HBK-Nr
23853
Medlemskap
2021
….. 2020 mördades 13 kvinnor av en partner dom hade en relation med eller hade haft en relation med. Det är en mer…. Har absolut inget att göra med att åka husbil men ändå
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Jobbade för något år sedan hos en kollega till GW Persson och han sa att Sverige är väldigt nära inbördeskrig.
De som har legala vapen (sport och jakt) skulle hålla hårt i dessa då de troligen kommer behövas inom en tio års period....
Det är nog ett bra råd, om man vill gå en ond bråd död tillmötes. Jag tror mera på den här dekalen, som jag använt i skarpt läge, med lyckat resultat.
 

Bilagor

  • ladda ned.png
    ladda ned.png
    10 KB · Visningar: 17

Morris

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Det är nog ett bra råd, om man vill gå en ond bråd död tillmötes. Jag tror mera på den här dekalen, som jag använt i skarpt läge, med lyckat resultat.
Fast det är ju inte vapen som är farliga utan människorna som håller i vapnen. Dessutom, vapnet på bilden är ett jaktvapen som inte används i den typ av skjutningar som tråden relaterar till. Tyvärr skuldbeläggs laglydiga jägare relativt ofta trots att dom inte alls har något som helst med trådens ämne att göra.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Fast det är ju inte vapen som är farliga utan människorna som håller i vapnen. Dessutom, vapnet på bilden är ett jaktvapen som inte används i den typ av skjutningar som tråden relaterar till. Tyvärr skuldbeläggs laglydiga jägare relativt ofta trots att dom inte alls har något som helst med trådens ämne att göra.
Dekalen är absolut ingen antijägardekal, utan används av rödakorset medflera, för att visa att personalen är obeväpnad. Vapnet är kanske lite illa valt, som ångloket på järnvägsövergång, men dom flesta fattar budskapet
 
Senast ändrad:
Toppen