• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Översättningsprogram

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.605
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Översättningsprogram

Googles tolkning av en tysk text:
Djupt andetag. Allt kan ramla av honom. Det är dessa stunder av avkoppling som dina ögon glider genom det inre, som badar i de subtila bakgrund av indirekt belysning. Living, matlagning, vila, friska upp sig - allt är på plats på bästa möjliga sätt. Njuta av lugnet.

Nice Translators tolkning av samma text:
Djupt andetag. Allt kan ramla av honom. Det är dessa stunder av avkoppling som dina ögon glider genom det inre, som badar i de subtila bakgrund av indirekt belysning. Living, matlagning, vila, friska upp sig - allt är på plats på bästa möjliga sätt. Njuta av lugnet.


Är det en tillfällighet att översättningarna är identiska?

Är det någon som begriper vad texten innebär? Vi gör det inte!
 
Senast ändrad:

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Översättningsprogram

godmorgon jag undrar om det är någon som känner till om det finns ett handburet elektroniskt lexikon som man kan använda utan internet tex. skriva en fråga på svenska och den översätter till ex.Italienska och den man frågar skriver ett svar i lexikonet på italienska och jag kan få svaret på svenska
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Översättningsprogram

Google översättningar är allt annat än bra. Använde det några gånger när jag skulle hjälpa svenkar med översättning av en tysk trädgårdskatalog. Men det Google kom fram till var något helt annat än det som stod i katalogen.

Så, litar aldrig på google översättningar
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Översättningsprogram

Hei! Jeg ser at søkertjenesten Alta Vista nå også tilbyr oversettelse. Jeg har ikke sammenlignet resultatet med Googles, men er enig med Framsidan i at Googles oversettelser iblant er underlige. Men likevel: Google gir ofte god hjelp når man f.eks. leter på en spansk eller italiensk hjemmeside med stellplasser.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen