• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Östgöta Camp Mantorp

G

Göran T625

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Att få ugnen utbytt i vår nya Bürstner Nexxo tog ett (1) år på ÖC! Bortförklaringar och vilseledande uppgifter kantade vägen!

Göran T625
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Att döma av många inlägg på forumet av husbilsköpare så försätter man sig ofta i underläge mot säljarna från första kontakt till och med leveransen. Man är så glad så glad att man skall få (få) en husbil. Man längtar och blir väldigt besviken om leveransen försenas. Man åker flera mil för att titta på den bil man väntar på där den står innanför ett stängsel.

Kanske får säljarna den uppfattningen att de flesta godtar en hel del småfel bara bilen levereras snabbt. Den är ju så efterlängtad. Det finns kanske risk för mörkertal också. Man är så glad att ha fått bilen att man överser med en hel del. Särskilt om alternativet är att avstå från bilen en tid för att fel skall rättas till.

Som köpare skall man absolut inte visa sig angelägen. Det är säljaren som skall stå för övertalningsjobbet, inte tvärtom.

;)
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Hej har skrivit om våran bil innan men alla har nog inte läst allt. Vi fick vår hb skadad av en brand,han som äger östgöta var nere i svedala och ebjöd oss en visio, han kontaktade folksam och lämnade 50,000 i rabbat till honom men ville ha av oss 75,000 i mellan då sa vi nej. Han ville inte ha med oss att göra då, fick kontakt med länsförsäkringar i linköping som heter östgöta brandstodsbolag som ordnade allt till oss. En kille på försäkringsbolaget sa att Ekmans är kända för att göra så här, fick sedan höra att han hade läst min insändare på klubben och skulle kontakta mig. Vi ville ha en annan hb men han gjorde skit för oss så vi kommar alldrig mer att köpa en bil från honom. Fick en ny hb från fj i falkenberg de är mycket trevliga. Från en som förstår
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Har ni seriösa och rimliga klagomål (läs Konsumentköplagen) vänd er till ARN, om ni inte får respons.

Har själv fått ett köp hävt genom en förlikning, som inte varit möjlig utan denna "omväg". Inte hos rubr firma men dock!

Det tar lång tid och kräver mycket energi, men ger resultat om man har rätt och kan dokumentera detta skriftligt.

Skriv eller e-maila era klagomål och ställ tidskrav på svar eller åtgärd.....ring aldrig och klaga och dokumentera svaren.

Det muntliga är inget att åberopa vid en opartisk bedömning...ord står mot ord!

Mina tankar.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Anlitade arn men de kunde inte hjälpa mig men gav mig en del råd.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Är man missnöjd med en tillverkare, företag, verksamhet, etc och inte tycker sig få rätsida på sina problemen så kan man göra som föreslås i följande artikel;

""Du som är missnöjd med ett företag behöver inte nöja dig med att gnälla inför dina vänner. På internet finns det sajter där du kan klaga inför hela världen. Sajter som Reco och Rejta har blivit kända, och sedan en tid får de sällskap av Don’t Buy It.
Upplägget är ungefär de samma. Leta rätt på det företag du är missnöjd med och skriv in ditt inlägg så får även framtida konsumenter veta vad du tycker.
www.dontbuyit.se
www.rejta.se
www.reco.se""

Gör slag i saken
Nuvarande status:
dontbuyit=Inga anmärkningar
rejta=5 anmärkningar 1,8 poäng
reco=Inga anmärkningar
 
Toppen