• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åkt 400 mil i sommar

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
För mellan 35 och 50 år sedan, och det var "bara" i Storbritannien som du skrev. Det är väl historia sedan länge.
Var har jag skrivit "bara" Storbritannien? Och vad det gäller deras betydelse i Europa behöver du nog läsa på lite.
F.ö. som varande en Greta undrar man ju om du inte har valt fel semesterform? Borde du t.ex. inte ha en elbil med taktält?
En husbil av de typer som finns idag blir aldrig miljövänlig, varför inte bita i det sura äpplet och leva som du lär.

Elsa&Valle

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2025
Var har jag skrivit "bara" Storbritannien? Och vad det gäller deras betydelse i Europa behöver du nog läsa på lite.
F.ö. som varande en Greta undrar man ju om du inte har valt fel semesterform? Borde du t.ex. inte ha en elbil med taktält?
En husbil av de typer som finns idag blir aldrig miljövänlig, varför inte bita i det sura äpplet och leva som du lär.
Ja jag skrev ju England och du rättade till Storbritannien.
Här är en länk till om husbil och miljövänlighet.

Sedan vet ju inte du hur jag lever, vilken bil jag har i vardagen, hur många mil jag kör m.m. Jag kan med rätta anse mig vara miljövänlig både när jag jag reser med husbilen och i vardagen, så jag lever redan som jag lär...

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja jag skrev ju England och du rättade till Storbritannien.
Här är en länk till om husbil och miljövänlighet.

Sedan vet ju inte du hur jag lever, vilken bil jag har i vardagen, hur många mil jag kör m.m. Jag kan med rätta anse mig vara miljövänlig både när jag jag reser med husbilen och i vardagen, så jag lever redan som jag lär...
Ja, om man ställer två mindre miljövänliga semesterformer mot varandra så kan man ju naturligtvis försvara det man själv gör. Tror det kallas att
"Prata för sjuka moster"!
Men om man skall vara en miljöaktivist som vill föreskriva för andra hur dom skall leva sitt liv, bör man väl inte syssla med någon av dessa resetyper? Det finns ju inget som säger att man överhuvudtaget måste resa långt bort, att stanna hemma och göra cykelutflykter är ju t.ex.
en miljömässigt ganska optimal semesterform.

Senast ändrad:

Elsa&Valle

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2025
Ja, om man ställer två mindre miljövänliga semesterformer mot varandra så kan man ju naturligtvis försvara det man själv gör. Tror det kallas att
"Prata för sjuka moster"!
Men om man skall vara en miljöaktivist som vill föreskriva för andra hur dom skall leva sitt liv, bör man väl inte syssla med någon av dessa resetyper? Det finns ju inget som säger att man överhuvudtaget måste resa långt bort, att stanna hemma och göra cykelutflykter är ju t.ex.
en miljömässigt ganska optimal semesterform.
Man behöver inte vara miljöaktivist för att man tänker på miljön.
Vet du vad jag släpper detta nu, du känner dig antagligen träffadav av det jag skrev och allt är inte svart och vitt i frågan om miljön.
Ha det så trevligt på dina resor oavsett hur du gör dom!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Man behöver inte vara miljöaktivist för att man tänker på miljön.
Vet du vad jag släpper detta nu, du känner dig antagligen träffadav av det jag skrev och allt är inte svart och vitt i frågan om miljön.
Ha det så trevligt på dina resor oavsett hur du gör dom!
Det låter bra, du sköter dina resor och jag sköter mina! :)

Och tack detsamma!

Toppen