Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Absolut, men vi tycker om att vara aktiva, att sitta still utanför husbilen på ställplats i flera dagar är inte vår grej, då rör vi hellre på oss nästan varje dag och upplever nya saker. Några resor till fjällen på vintern plockar ju en del mil också, minst ca 100mil varje gång.Med så långa körsträckor som ni "skryter" om, hinner ni uppleva något på era resor?
Pålle
Var kör du dom andra 40% ?Har kört typ 1000mil per är. Då blir det ungefär 60% i Europa
Utanför Europa..?Var kör du dom andra 40% ?
Var kör du dom andra 40% ?
Brukar fastna i rondellerna hemmaUtanför Europa..?![]()
Jag förväntade mej nån spännande resa i Afrika eller AsienBrukar fastna i rondellerna hemma. Skämt å sido runt om i Sverige.
Stannar sällan mer än en natt på samma ställe. Kan ibland bli 2 nätter om det finns mycket att se i närområdet. Bilar är gjorda för att rulla och mår inte bra av att stå långa perioder. Det räcker med att ha den avställd 5 mån under vinterhalvåret.Med så långa körsträckor som ni "skryter" om, hinner ni uppleva något på era resor?
Pålle
Många bäckar små blir snart en ÅMed så långa körsträckor som ni "skryter" om, hinner ni uppleva något på era resor?
Pålle
Har åkt 2000 mil sedan årsskiftet. Mest resor till upplevelser såsom musikevenemang, motorträffar, danser samt spektakulär natur inom Sverige och Norge. Åker sällan kortaste vägen utan hittar roliga småvägar med hjälp av en karta för motorcyklister. Tar även husbilen också för kortare resor eftersom man har toaletten med sig. Också lägre bränslekostnad jämfört med den gamla bensinbilen med automat.Med så långa körsträckor som ni "skryter" om, hinner ni uppleva något på era resor?
Pålle
Har också snart nått 30k. Vilken motor o låda har du. Några större reparationer?Min husbil är från 2008 och har nu rullat över 30000 mil. Hur många av er har kört så långt?
Fiat 3,0 Multi-Jet 160 hk 2008. Haft den på service varje år och inga större reparationer utan bara normalt slitage ända fram till våren 2024. Då brakade växellådan (manuell) ihop och vi fick köpa en ny. Senare på året fick vi byta vattenpumpen också.Har också snart nått 30k. Vilken motor o låda har du. Några större reparationer?
Tack för info. Förhoppningsvis är 2,3 motorn snällare mot lådan. Vattenpumpen har jag bytt i samband med vartannat kamremsbyte.Fiat 3,0 Multi-Jet 160 hk 2008. Haft den på service varje år och inga större reparationer utan bara normalt slitage ända fram till våren 2024. Då brakade växellådan (manuell) ihop och vi fick köpa en ny. Senare på året fick vi byta vattenpumpen också.