• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är vi verkligen representativa?

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Är vi verkligen representativa?

I min värld vill jag ha ställplatser som är gratis eller till en låg kostnad. Toalett och dusch är bra om det finns och då är jag beredd att betala extra för det när jag använder dem - jag tycker inte priset på själva ställplatsen skall öka för att de faciliteterna finns.
När vi åker runt använder vi camping, ställplatser eller fricamping allt efter hur det faller sig. Duscha i HB:n har vi inte gjort någon gång.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Är vi verkligen representativa?

tillägg.

El använder vi inte under vår sommar höst. Klarar oss med det som finns i bilen.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Är vi verkligen representativa?

Hej! Ja alla är vi olika. Stått 2 gånger på camping i år. Först på Engesbergs camping utanför Gävle mest för att vi skulle fylla vatten men vattnet där var bräkt så det kunde kvittat att åka dit. Andra gången Saltemads camping i Borås för vi hade barnbarn med. Men inte använde vi dusch eller toalett på campingarna. Det har vi ju i bilen och får ju ändå tömmas.

Hälsningar Sanddammaren
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Är vi verkligen representativa?

Ibland måste man sticka ut hakan, kanske får man en smäll. Om man läser denna tråd så upptäcker man att vi använder vår husbil olika och det är ju et som är meningen. Vi är några stycken som är glada för att skriva och tycka till, men jag tror inte vi i denna tråd kommer upp till 1 % av alla Sveriges husbilägare, då kan man fundera på den ursprungliga frågeställningen.

Någonstans stod det i tråden om Stade och toaletter, sonen med familj stod där för 1 vecka sedan och toaletterna skulle ev. bli klara på senhösten.
Eftersom de talar Tyska obehindrat frågade de varför man bygger toaletter, svaret var att många efterfrågar det.
 
Toppen