• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är man välkommen på campingar med hund?

F

F.d. 1345

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Sen får man inte glömma att jycken är ett bra larm att ha med sig när man fricampar. Han vaktar när vi sover.:p
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Javisst är hundar välkomna. I allafall på de, relativt sett få campingar, vi varit på. Senast var vi i midsommras på Yngsjö camping och där var alla hundar välkommna. Hugo, sofftis, träffade en annan Hugo och en hel del andra jyckar. MYCKET trevlig o bra camping.
Lena, hustrun med vår Hugo(t.v) och kompis Hugo

ha det.................:music-icon:

Juni08 024.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8812

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Vi har alltid varit välkomna överallt på campingar med våra hundar! Vi har fyra stycken!!
Vi har alltid hundarna kopplade och plockar upp allt efter dem!
En camping som är den hundvänligaste i Sverige är nog Eriksöre camping på Öland!! Här är hundbad, hunddusch (inomhus), inhängnad rastplats, agilitybana och under sommarveckorna ordnas det gratis hundaktiviteter varje dag som vardagsaktivering, agilityträning och annat kul!! Jättetrevliga och serviceinriktade ungdomar som jobbar där!!
Här en bild på våra fyra bushundar:

IMG_1377 (2).JPG
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Det borde vara tydligare med hundförbud på fler campingar vilket borde underlätta för både hundägare och vi som vill vara på hundfria ställen.Allt för många hundägare rastar sina hundar på campingområdet,särskilt tidigt på morgonen och sent på kvällen.Även om bajset plockas upp lämnar det ju spår och det är lika äckligt med hundkiss även om det inte syns.
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Är det inte söta små pudelnosar som kikar fram över vindskyddet! Såna godingar!
Håller med om allt vad Tobbe&Lollo säger. Vi campade där i juni och det var ett toppenställe! //Pirkko
 
Senast ändrad:

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Det är hur lätt som helst att hitta hundvänliga campingar via internet ... har de hundbad eller skriver att "hundar är välkomna", så är det hundvänligt!
Jag har tagit för givet att om inte dessa upplysningar finns, så åker vi inte dit!
Men det vore ju bättre att de skrev tydligt på deras hemsidor att de inte vill ha dit hundar!
Helt ok för oss! :)

Hälsningar Pirkko
 
F

F.d. 16092

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Vi har varit ute hela sommaren och inte mötts av något negativt. Vi har en schäfer som alltid är med oss. Men jag vill passa på att tipsa om en camping på Öland som är riktigt hundvänlig. De har rastgård och även en agilitybana och hunden är välkommen att bada i havet - har egen badplats och brygga dessutom. Campingen ligger söder om Färjestad och heter Eriksöre Camping. Prova den!
 
F

F.d. 29783

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Än har jag inte blivit utslängd;), matte skojar bara lite med husse!
Alla måste väl visa hänsyn på en campingplats, eller?

Hälsningar Ceasar, nu 15 veckor, med familj.
 

Bilagor

  • Ceasar.Gotland.jpg
    Ceasar.Gotland.jpg
    287,1 KB · Visningar: 2
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Vi har varit ute hela sommaren och inte mötts av något negativt. Vi har en schäfer som alltid är med oss. Men jag vill passa på att tipsa om en camping på Öland som är riktigt hundvänlig. De har rastgård och även en agilitybana och hunden är välkommen att bada i havet - har egen badplats och brygga dessutom. Campingen ligger söder om Färjestad och heter Eriksöre Camping. Prova den!

Då vet man att man inte ska campa där:)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Sluta nu!!!
Vilda djur gör sina behov i naturen.Ingen plockar upp efter dessa.
Förstår inte ert problem.Hur skall man plocka upp kisset efter ett djur??????????
HaDe Hasse:mcride:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Hur gör fiskarna? Kissar och bajsar dom i havet? Herregud, det har jag aldrig tänkt på! Jag menar alltså fiskar, inte dom som fiskar fiskar. Fiskare i pluralis bestämd form blir fiskarena! Visste ni det?

Jappe
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Är man välkommen på campingar med hund?

Fick en fråga.Hur gör gubbarna/käringarna när dom har långt till toan.
Gubbarna ställer sig i busken .Hur gör damerna???:mcride:
 
Toppen