Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det får du gratis hos varenda firma som säljer batterierDet är ett belastningsprov av batteriet,du får veta hur mycket kapacitet som är kvar.
En fråga , vad är en service idag.......... Byta olja +filter , kanske fylla på spolarvätska och AD-Blue. Fick erbjudande idag
Oljeservice +batterianalys 3000kr, delar för max 1000kr, så 2000kr för ingenting är bra betalt, dessutom påfyllningen av AD-blue och spolarvätska kommer utom.
Ja det lär ju finnas båda polerna i en diskussion.Varför gå in med en attityd att det är svårt när någon frågar om hjälp, det är inte säkert att en verkstad gör ett bättre jobb , håller med JANKRO i det, ni som har den inställningen skruvar ni något själv eller är det bara ett allmänt tyckande
Tack bra sagt. Jag tänker göra såhär, lossa nipplarna bara så jag känner att alla går loss(att det inte rostat fast) och sen byter jag bromsslang som vanligt. Får jag inte loss någon nippel inklusive luftnippel då drar jag fast all nipplar igen(för de var bara öppna en millimeter) och kör sen till verkstadEn bromsslang KAN vara jättelätt att byta det KAN också krångla hur mycket som helst.
Du bör göra jobbet någonstans där du kan få hjälp med att värm tillverka nya broms rör. Samt att bilen kan stå kvar i väntan på rätt reservdelar för att prylarna du beställde på Auto Doc inte passade.
Så att uppmana någon att det är inga problem är direkt OSERIÖST.
Köra en bil som tappar bromsförmågan kan bli väldigt spännande. Får liksom inte bli fel.
Göran i Björnarbo
Helt rätt , börja med luftnippeln lossnar den så lossnar nog dom två andra nipplarna också, det här med att använda rostlösningsmedel överallt är jag lite skeptisk emot när det gäller arbeten med öppna små nycklar som det oftast gäller vid bromsrörsbyte, en bra rostlösare gör att en runddragning av mutter/skruv är nästan ofrånkommligt , det finns andra tips men värm inte lös dom bromsslangen kommer garanterat att explodera. Lycka till HansErik MVH Bengt. PS lägg gärna på lite fett på gängorna innan du sätter tillbaka dom nya grejorna så har du inte dom problemen sedan att det fastnar DS.Tack bra sagt. Jag tänker göra såhär, lossa nipplarna bara så jag känner att alla går loss(att det inte rostat fast) och sen byter jag bromsslang som vanligt. Får jag inte loss någon nippel inklusive luftnippel då drar jag fast all nipplar igen(för de var bara öppna en millimeter) och kör sen till verkstad
Till inlägg 49: tror att det är fler haverier efter vägarna med rasade hjullager än med att en bromsslang brustit, men det är bara min personlig tanke. Sedan är det många som skriver om sina reparationer stora som små, jätteduktiga personer tror jag visst fixar allt inget är omöjligt, men så kommer det en försynt fråga från en som vill försöka att lära sig skruva lite själv kan vara en chans att lära sig lite mera även en kostnadsfråga för många, NÄÄÄÄ då är det på ett helt annat plan nä så kan man inte göra, det måste du lämna till en verkstad för det klarar du inte själv för det är rentutav livsfarligt att ens tänka på saken, jag begriper inget
Jajamensan så sopa påAhaa , det är därför jag får städa medans min älskade hustru lagar mat