Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En "nyare" bil tror jag inte man behöver byta bromsslangar.Ett förtydligande... på nya nyare bilar gäller ( enligt mig) så klart motsatsen..där ska man göra reperationer helst med original reservdelar o helst på märkesverkstad.... där blir en kostnad på 2000 kr en väldigt liten del av bilens värde. På en ny bil är det extra viktigt att kunna redovisa för ev reperationer vid en försäljning... på en äldre ändrar dessa 2000 kr inte så mycket.. det viktiga här är att det är gjort.. det höjer inte andrahandsvärdet...
Samtidigt så får du bytt bromsvätska ut till det hjulet ,se bara till att det inte blir tomt i koppen.
Passar alla typer av bromsvätska?Samtidigt så får du bytt bromsvätska ut till det hjulet ,se bara till att det inte blir tomt i koppen.
Tack bra tipsEtt tips: lägg en kloss eller liknade under pedalen. Det finns en viss risk att huvudcylindern kan börja att läcka om pedalen går i botten. Huvudcylindern och packningarna har slitits ihop.
Lycka till och ha inte för bråttom.
Du luftar bara där du byter slangarTacka alla för tipsen. Det är 2 bromsslangar på varje sida fram. Kollar på Youtube, måste man lufta alla fyra hjulens luftnippel bara för man byte en bromsslang fram