• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen !!

F

F.d. 6222

Guest
Sv: Äntligen !!

Då var man med i leken igen,idag ringde dom och sa att vår husbil är färdig.
Jippie,då hinner vi ändå med några utflykter under hösten ju :).
På fredag ska vi åka och hämta hem den igen,känns ju som en nystart det här.
Ska bli riktigt kul att få använda bilen nu efter den långa väntan som har varit.
Vi ses på vägarna.
:yes:

Lycka till! jag känner med dig och vet vilket helvete det är när ens planer raseras. När jag två dagar innan min flygresa (som skulle varit bilresa) till Grekland åkte och hämtade bilen hade jag inte stora förväntningar med tanke på den "resa" (som jag vet du följt) som varit sedan december med husbilen ut och in på verkstad.

Jag åkte från Tenhult med en bil som kunde väcka upp döda. Orkade inte bråka med verkstan utan drog hem fort som fan och upp i skogen till den lokala bilmeken som spände remmen bak så oljudet försvann, tog 2 minuter.

När de ändå lagt ned verkstadsjobb på bilen gratis till ett värde av över 30.000 sammanlagt så övergår det mitt förstånd att man inte kan göra en snygg sorti och dra åt remmen korrekt. Ville dock inte väcka den björn som sover eftersom garantitiden gått ut med 3 månader.

Har idag för tredje gången sedan dess varit ute en sväng med bil och hund och hittills går det lysande så jag håller mina tummar att så ska förbli. Den nya motorn är det dessutom riktigt bra drag i till skillnad mot den gamla.

Jag håller mina tummar även för dig!
:yes:
 
F

F.d. 6222

Guest
Sv: Äntligen !!

Då var man med i leken igen,idag ringde dom och sa att vår husbil är färdig.
Jippie,då hinner vi ändå med några utflykter under hösten ju :).
På fredag ska vi åka och hämta hem den igen,känns ju som en nystart det här.
Ska bli riktigt kul att få använda bilen nu efter den långa väntan som har varit.
Vi ses på vägarna.
:yes:

Hej igen! Hur har det gått sedan ni fått tillbaka bilen? Rullar den som det ska? Knock on wood, min rullar utan problem sedan den var på sjukstugan i Tenhult en månad ... enda som är trasigt är innerrutan i bakluckan som jag egenhändigt lyckades spräcka när jag glömde stänga hundburens dörr innan bakluckan stängdes i våras – men det kan jag leva med så länge vi rullar...
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen !!

Jodå,så här långt verkar det bra.
Fast vädret ger ju ingen inspiration precis.
Kul att du fått ordning på din också,finns inget värre än när det krånglar.:)
 
Toppen