• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen kommen till - Enkirch!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Äntligen kommen till - Enkirch!

Nu har jag norpat den bästa platsen för dröneri i Trittenheim, ställt ut lämplig skylt :D

drö.jpg

och sitter och läser bruksanvisningen för Phantom II Vision +. Kolossalt förvirrande läsning. Troligen hopkommet av en kines. Kinesiska hjärnor skiljer sig uppenbarligen markant från västerländska dito.

Knarrevik är i trakterna men kanske föredrar ovädret i Österrike Här skiner solen, Moselankorna mocklar sig och allt andas lugn och ro.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Milka är inte Milka längre. Uppköpt av ett amerikanskt jätteföretag, Mondelez, som även äger Marabou med Marabou mjölkchoklad som numera smakar bättre än tvättmedel. Milkachokladen är också kass, t.o.m. nötterna verkar konstgjorda och smakar sojalecitin!

alp.jpg

Alpenmilch? Sure baby!

De stora internationella "livsmedelsföretagen" ägnar sig åt att köpa upp välkända företag med kvalitetsprodukter, ändrar produkterna så att de blir billigare att tillverka med suspekta tillsatser och annat, trixar med form och förpackning m.m. samtidigt som de drar igång enorma reklamkampanjer som riktar sig direkt till "ignoransen"!

Både Kraft och Mondelez blev nyligen dömda för otillåtna pengatransaktioner och börsfiffel av amerikansk domstol. Sådana företag är inte i första hand livsmedelsföretag utan internationella finansbolag som kan alla tricks för att tjäna pengar!

Giv mig styrka! Självklar bojkott!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Javisstja! Den har jag men tyvärr glömt bort. Jag ska leta! Tack för påminnelsen!

Jappe

PS. Jag lyckades svara Knut innan han ställde frågan om Baycott!
Inte dåligt, va?

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jappe har du prøvd appen Buycott på Android? Den har masse spennede ĩnfo om bolag og produktene, en kan bli skremt av mindre! Du kan være hard mot de store, men det er ingen ting mot Buycott :D

Buycott finnes og for både IOS og Windows Phone

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hva er dette? Er det en bombe?

bombe.jpg

Det har varit skapligt väder hela dan så jag försökte dröna lite men lyckades inte få igång spektaklet. Jag gick in och läste på och skrev en egen checklista och kände mig redo för det stora språnget ut i rymden. Kanske inte ett stort språng för mänskligheten men för mig var det meningen att det skulle bli det ett stort språng. Men det blev inte av.

Plötsligt tornade stormmolnen upp sig lite överallt och det började blåsa väldeliga så jag drog mig tillbaka in på min kammare.

Nu verkar det ha lugnat ner sig så snart....

Jappe

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nej det är ingen bomb utan en parabol.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ha!

3.jpg

Det verkar som om min 1000w inverter har pajat. Någon som vet hur stor inverter det krävs för att ladda batteriet till Phantom 2? Den vill ha 12v och 4A.

Jappe

PS. Wizard? Dags för en liten Moseltur?

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kolossal skillnad mellan Sverige och Tyskland när det gäller kunskapen om Glyphosat (Roundup). Här avlöser TV-programmen varandra som handlar om Monsantos och andra kemiföretags försök att förgifta hela planeten med sina växtgifter och olika sorters "växtförädling". Varför är det så tyst i Sverige? Har de styrande sålt befolkningen till djävulen?

Googla på Glyphosat!

Jappe

F

F.d. 58882

Guest

Jappe
Jag använder Roundup Koncentrat (köpt av en bonde) mot brännässlor & kirskål, väldigt effektivt. Om man inte sprutar utan enbart penslar på medlet så bryts den lilla mängden ner i jorden. Mot mördarsniglar använder jag riktigt snigelmedel (Schnecken Korn) köpt i Tyskland. Det lockar till sig snigeln & efter att han ätit hinner han krypa 1 dm innan det är kört. Den döda snigeln lockar sedan till sig andra sniglar som äter på honom varefter dom också stryker med. Istället för att plocka ogräs & sniglar så åker jag husbil istället:D

Där du bor finns det väl sniglar i överflöd. Min syster bor vid Göksäter & där är marken nästan täckt av mördarsniglar.

Bennie

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Så är det nog (ditt inlägg #94)... Tack för att du finns Jappe som gör oss påminda och upplysta även utan alla Appar på marknaden. Din context klingar betydligt kraftfullare än Appen i byxfickan (som man glömt aktivera pga så mycket annat oviktigt)...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jappe
Jag använder Roundup Koncentrat (köpt av en bonde) mot brännässlor & kirskål, väldigt effektivt. Om man inte sprutar utan enbart penslar på medlet så bryts den lilla mängden ner i jorden.
Bennie

Jo men du äter ju inte brännässlorna och kirskålen eller bakar bröd av dem!

Jappe

F

F.d. 58882

Guest

Jo du, vi har faktiskt prövat detta. Smakade riktigt bra faktiskt. Vi lägger också brännässlor i vatten & använder sedan vattnet som gödsel till våra kryddväxter vilket är ypperligt. Har du som jag förmodar mördarsniglar på tomten så äter du dom väl inte:D

Hade så bra där du är. Moseldalen är härlig, får nog bli en runda där i år också.

Bennie

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har ett bra recept på mördarsniglar! Ska leta lite!

Jappe

Toppen