• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ännu mer onödigt vetande !!

Sv: Ännu mer onödigt vetande !!

Jag tror att det är järnvägsstationen som höjdmåttet gäller för. Bo-zixten:wink:
Hej.
Tyvärr är det inte Mariehamn eller Åland,Hammarland på Åland var för några år sen världens svenskaste kommun.Om det inte skett några för ändringar så är Nykarleby i Österbotten,Finland världens svenskaste stad och Korsnäs,också i Österbotten,världens svenskaste landskommun,andelen med svenska som modersmål tror jag är mellan 95 och 100% om jag minns rätt.
Mvh Jan-E.
Ps annars är Åland enspråkigt svensk,och det går lika bra att betala med kronor som euro i affärer.

And now to something completely different!

Hej alla svenske vänner! "Useless information" är underbart. Mycket interessant att läsa om Mariehamn och Chicago som ur-svenske städer! Men här är något som jag lärde nyss: den östligste staden i Norden är Vardø i Finnmark län. Staden ligger längre öst än Istanbul!

Och Norge är (förmodligen) världens bredaste land. Den västligaste punkten motsvarar Alger och den östligaste Kairo.

Och SMILA är världens längsta ord, det är ju mil mellan första och sista bokstaven / Harry Hymer

Tillbaka
Toppen