• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ännu mer onödigt vetande !!

F

F.d. 1649

Guest
Sv: Ännu mer onödigt vetande !!

Jag tror att det är järnvägsstationen som höjdmåttet gäller för. Bo-zixten:wink:
Hej.
Tyvärr är det inte Mariehamn eller Åland,Hammarland på Åland var för några år sen världens svenskaste kommun.Om det inte skett några för ändringar så är Nykarleby i Österbotten,Finland världens svenskaste stad och Korsnäs,också i Österbotten,världens svenskaste landskommun,andelen med svenska som modersmål tror jag är mellan 95 och 100% om jag minns rätt.
Mvh Jan-E.
Ps annars är Åland enspråkigt svensk,och det går lika bra att betala med kronor som euro i affärer.
 
H

Husbilgolf

Guest
And now to something completely different!

Hej alla svenske vänner! "Useless information" är underbart. Mycket interessant att läsa om Mariehamn och Chicago som ur-svenske städer! Men här är något som jag lärde nyss: den östligste staden i Norden är Vardø i Finnmark län. Staden ligger längre öst än Istanbul!
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.647
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Ännu mer onödigt vetande !!

Och Norge är (förmodligen) världens bredaste land. Den västligaste punkten motsvarar Alger och den östligaste Kairo.
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Ännu mer onödigt vetande !!

Och SMILA är världens längsta ord, det är ju mil mellan första och sista bokstaven / Harry Hymer
 
Toppen