Var på bilprovningen igår och registreringsbesiktigade bilen för höjning av totalvikten från 3500 till 3850 kg. Gick som smort och inga anmärkningar om något. Trevlig besiktningsman som för övrigt var chef för stationen. Väldigt noggrann och lusläste alla intyg och papper flera gånger.
Till saken hör att jag i höstas ringde Forsbergs och frågade angående uppvägning av min bil men efter kontroll av chassienr fick jag till svar att det gick inte eftersom det var ett Light chassie. Skam den som ger sig. Mailade Hobby i Tyskland om samma fråga och fick till svar att visst gick det om jag bara monterade Goldschmitt tilläggsluftfjädring på bilen och intyget och ny chassieplåt skulle kosta 50€ vilket jag för övrigt aldrig fått räkning på. Tänker besöka fabriken i vår för att för att betala detta. Efter 10 dagar kom intyget och plåten och jag beställde luftfjädringen från Tyskland. Kostade c:a 6500:-. Monterade själv på mindre än 5 timmar och som sagt nu är det klart. Har hört att bara motsvarande intyg från en svensk leverantör kan kosta mellan 7 till 10.000:-



Till saken hör att jag i höstas ringde Forsbergs och frågade angående uppvägning av min bil men efter kontroll av chassienr fick jag till svar att det gick inte eftersom det var ett Light chassie. Skam den som ger sig. Mailade Hobby i Tyskland om samma fråga och fick till svar att visst gick det om jag bara monterade Goldschmitt tilläggsluftfjädring på bilen och intyget och ny chassieplåt skulle kosta 50€ vilket jag för övrigt aldrig fått räkning på. Tänker besöka fabriken i vår för att för att betala detta. Efter 10 dagar kom intyget och plåten och jag beställde luftfjädringen från Tyskland. Kostade c:a 6500:-. Monterade själv på mindre än 5 timmar och som sagt nu är det klart. Har hört att bara motsvarande intyg från en svensk leverantör kan kosta mellan 7 till 10.000:-


