F
F.d. 50069
Guest
Sv: Isproppar i vevhusventilationen på Fiat Ducato 130
Men varför går det en slang från vevhuset! Som behöver förvärmas t.o.m!
Jag har ärligt aldrig sett en förvärmning på en ventilationsslang tidigare på någon av mina bilar! Eller är det så att jag inte har tänkt på det bara?
Det jag VET är att sånt junk finns inte någon av mina äldre bilar. Vevhusventilation javisst, även ventilation från ventilkåpan, men varför behövs detta på nyare bilar?
Ta, tex på min Cooper S. där sitter det ventilation både från vev och ventilkåpa för där byggs det upp ett j...a tryck! Restprodukterna far upp i två grova slangar som går till ett uppsamlingskärl (som är avluftat) och sedan får jag tömma kondensvatten och oljeslam på miljöstationen!
Finns det elvärme på denna slang på Renaultmotorerna också? Nån som vet?
Eller är denna elhistoria bara en efterkonstruktion för att dölja ett konstruktionsfel?
Anders som inte är insatt i detta, men självklart vill ja förstå!
Anders
Men varför går det en slang från vevhuset! Som behöver förvärmas t.o.m!
Jag har ärligt aldrig sett en förvärmning på en ventilationsslang tidigare på någon av mina bilar! Eller är det så att jag inte har tänkt på det bara?
Det jag VET är att sånt junk finns inte någon av mina äldre bilar. Vevhusventilation javisst, även ventilation från ventilkåpan, men varför behövs detta på nyare bilar?
Ta, tex på min Cooper S. där sitter det ventilation både från vev och ventilkåpa för där byggs det upp ett j...a tryck! Restprodukterna far upp i två grova slangar som går till ett uppsamlingskärl (som är avluftat) och sedan får jag tömma kondensvatten och oljeslam på miljöstationen!
Finns det elvärme på denna slang på Renaultmotorerna också? Nån som vet?
Eller är denna elhistoria bara en efterkonstruktion för att dölja ett konstruktionsfel?
Anders som inte är insatt i detta, men självklart vill ja förstå!
Anders