Kanada
HBK Medlem
Märkte att kupefläkten inte startade i går, kontrollerade säkringen som var bränd. Bytte säkring men fläkten statade inte och den nya säkringen är hel. Var sent på kvällen när vi kom till ställplatsen. Tänkte titta närmare på det nu på morgonen.
Nya säkringen är hel och jag märker att det går ström genom kretsen, blir en svag gnista när jag drar ur säkringen.
Skulle kolla spänningen till fläktmotorn och när tog loss kontakten till motorn började det rinna vatten ur motorns kontaktstycke.
Tydligen har motorn blivit dränkt och vad som hänt med den och det övriga i elsystemet återstår att se.
Det mest primära nu som jag ser det är vad som orsakar vattenansamlingen. Har märkt tidigare att det kommer vatten på golvet i hytten efter kraftigt regn.
Misstänker att någon dränering är igensatt eller vad beror det här på?
Bilen är en Hobby 600/Fiat Ducato, årsmodell 2000.
Nya säkringen är hel och jag märker att det går ström genom kretsen, blir en svag gnista när jag drar ur säkringen.
Skulle kolla spänningen till fläktmotorn och när tog loss kontakten till motorn började det rinna vatten ur motorns kontaktstycke.
Tydligen har motorn blivit dränkt och vad som hänt med den och det övriga i elsystemet återstår att se.
Det mest primära nu som jag ser det är vad som orsakar vattenansamlingen. Har märkt tidigare att det kommer vatten på golvet i hytten efter kraftigt regn.
Misstänker att någon dränering är igensatt eller vad beror det här på?
Bilen är en Hobby 600/Fiat Ducato, årsmodell 2000.