Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har du kollat om säkringen är hel på D+ ingången till EBL, 2A.Spanat lite på schemat. Är det en simulerad D+. Då blir nästa fråga kan jag dra en D+ från bilen in på nr16 till ebl. Och då bli samma funktion. Som det är nu så har jag tappat d+ i ebl
Nja nr 22 är inkopplad till kylskåpet med grön kabel. Nr 16 är ledig, men har den till styrning av annatHar du kollat om säkringen är hel på D+ ingången till EBL, 2A.
Blir å kolla när värmen lugnat ner sig. Tack för infonDå är nog D+ (22) inkopplade på någon plint före EBL. Från den plinten går D+ till generatorn, kylen och ingång 22 på EBL. Den ena kabeln behöver inte gå hela vägen till generatorn. Det är troligt att den delar på D+ ledningen från bildelen.
Det kan vara glapp eller att en kabel har lossnat.
Om det är en simulerad D+ behöver det vara något som känner av skillnad av spänningen över startbatteriet. Jag kan inte se något sånt i din EBL.
I princip skulle det kunna finnas ett yttre relä utanför EBL som styrs av bilens D+.
Den skulle kunna gå in i 22. Om det är så finns det säkert en liten säkring vid startbatteriet. Det kan vara förklaringen till D+ (16) är tom.