Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har du kollat om säkringen är hel på D+ ingången till EBL, 2A.Spanat lite på schemat. Är det en simulerad D+. Då blir nästa fråga kan jag dra en D+ från bilen in på nr16 till ebl. Och då bli samma funktion. Som det är nu så har jag tappat d+ i ebl
Nja nr 22 är inkopplad till kylskåpet med grön kabel. Nr 16 är ledig, men har den till styrning av annatHar du kollat om säkringen är hel på D+ ingången till EBL, 2A.
Blir å kolla när värmen lugnat ner sig. Tack för infonDå är nog D+ (22) inkopplade på någon plint före EBL. Från den plinten går D+ till generatorn, kylen och ingång 22 på EBL. Den ena kabeln behöver inte gå hela vägen till generatorn. Det är troligt att den delar på D+ ledningen från bildelen.
Det kan vara glapp eller att en kabel har lossnat.
Om det är en simulerad D+ behöver det vara något som känner av skillnad av spänningen över startbatteriet. Jag kan inte se något sånt i din EBL.
I princip skulle det kunna finnas ett yttre relä utanför EBL som styrs av bilens D+.
Den skulle kunna gå in i 22. Om det är så finns det säkert en liten säkring vid startbatteriet. Det kan vara förklaringen till D+ (16) är tom.