Är det värt att satsa på Nitrogen i däcken eller är det bara humbug ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är väl samma som Kväve med andra ord finns det 79% kväve, 20 % syre samt 1% andra gaser i luften vi andas.Är det värt att satsa på Nitrogen i däcken eller är det bara humbug ?
Det är just syret man vill bli av med i flygplan tex.,men bilar är det helt onödigt.Det är väl samma som Kväve med andra ord finns det 79% kväve, 20 % syre samt 1% andra gaser i luften vi andas.
Tar man bort syret i flygplan så dör motorerna & alla ombord.Det är just syret man vill bli av med i flygplan tex.,men bilar är det helt onödigt.
Förlåt, jag kunde inte låta bli
Hur ofta har man problem med läckage som inte orsakas av läckage mellan däck & fälg, läckage mellan ventil & fälg, otät ventil eller punktering? För dessa läckage hjälper inga nitrogenmolekyler.Nitrogenmolekylerna är större än syremolekylerna = mindre läckage.
Det heter Nitrogen om du går till Aga och ska ha en flaska.Jag minns inte om jag skrivit det tidigare i någon tråd om detta ämne men ni får förlåta min åderförkalkning i så fall:
Det faktum att säljarna av kvävgas behöver kalla det för Nitrogen tyder på att det är en helt meningslös produkt för våra bilar tror jag.