Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket medel rekomdera du då som är bra mot dekalerna .Ni som är rädda om era dekaler använd fosfatfria medel!
Spolar du av bilen först och låter den torka innan du applicerar Abnet? Och låter den också torka ”mellan sektionerna”?Det jag märkt med Abnet är att bilen måste vara helt torr för att det skall fungera. Är bilen det minsta blöt efter t.ex. en avspolning blir effekten inte alls lika bra.
Torr bil sen spraya på lösningen och svampa eller borsta försiktigt sen spola av. Jag brukar ta sektionsvis för att det inte skall hinna torka in.
Hittills har jag inte provat något annat som får svarta streck och t.ex dieselkladd under tanklocket att släppa så lätt. Detta också helt utan det där sliriga feta som det ofta blir med avfettningsmedel.
Efter en sväng med Abnet brukar jag bara ta Biltemas vaxshampo och slabba på. Billigt och bra.
Det beror på hur skitigt det är. Är det mycket skit/grus så blåser jag av det värsta med vatten först och tar Abnet när vattnet runnit av ordentligt. Jag använder mest Abnet när det är ingrott, svarta ränder eller annat som sitter ordentligt. Som vanligt bilschampo tycker jag inte det är så smidigt att använda så därför blir det ändå alltid en vanlig vända med svamp/borste med det efteråt.Spolar du av bilen först och låter den torka innan du applicerar Abnet? Och låter den också torka ”mellan sektionerna”?