Husbilspass i Italien typ France passion

Tråd startad i 'Reseberättelser från Husbilen' av Hokie, 15 Augusti 2019.

1. Hokie

Hokie HBK Medlem

Kommun:
    Torsås
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    8500
    Någon som vet om det finns något motsvarande France passion där man bor på vingårdar i Italien. Vi tänker åka runt i Italien hela september. Några andra tips om boende och ställplatser.Har hört att det är mest camping som gäller i Italien och inte så mycket ställplatser. Stämmer det.

2. plastpelle

plastpelle HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    948
    Det finns det kommer inte ihåg namnet men googla

3. Kaehne4363

Kaehne4363 HBK Projektgrupp

Kommun:
    Danmark
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11694
  4. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Jag vet också att jag har läst om det så leta vidare. Dessutom kan jag välkomna er till min FBgrupp Vincampingar och ställplatser. Där är vi snart 500 medlemmar som hjälps åt att tipsa varandra om bra ställen att övernatta vid vingårdar mm.
    Vincampingar och ställplatser

Nova46 gillar detta.
  5. KalleiViken

KalleiViken HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    300
  6. Faraoh50

Faraoh50 HBK Medlem

Kommun:
    Borås
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27362
    Hej, det finns alla sorters övernattningsmöjligheter i Italien. Vingårdar, ställplatser (T.o.m. med gratis ström och vatten/tömning. September är dock en bra månad även på campingplatserna då högsäsomgen är över. Kolla in ACSI. För enstaka övernattningar är appen "park 4 night" väldigt bra. Det har vi använt oss en del av under vår resa.
    Utanför Riva Del Garda, på vägen mot Rovereto, finns en vingård som är väldigt bra, kostar dock troligtvis lika mycket som en ACSI camping. Utanför Arezzo, vid en fantastiskt mysig by Lucignano, finns en gratis ställplats med el, vatten och tömning.
    Både dessa finns i Park 4

Bengt Rehngren och Hokie gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.