E-post i Windows 10

Tråd startad i 'Internet o Dator' av Conny, 17 November 2019.

1. Conny

Conny HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    4867
    Hej,
    När jag exempelvis börjar skriva in mottagarens namn/adress så får jag ett antal förslag, OK.
    Problemet är att jag också får upp gamla kontakter och/eller av mig felstavade adresser.
    Men vad jag läst mig till så går det inte att ta bort kontakter, eller?
    //Conny

2. Kaehne4363

Kaehne4363 HBK Projektgrupp

Kommun:
    Danmark
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11694
    Når jeg efter indtastning af få karakterer får jeg forslag til tidligere anvendte mailadresser i en rude under der, hvor jeg skriver.

Som jeg husker det, så er det øverste af forslagene markeret eller fremhævet med en farve. Hvis du trykker på knappen delete, så vil dette forslag forsvinde og markeringen rykke til det næste i rækken. Her kan du så også trykke på delete. Eller du kan vælge at trykke på pil ned og flytte markeringen til et andet uønsket forslag og så trykke delete til det.

Håber at dette også kan virke på din PC.

Lisa & Bengt gillar detta.
  3. Conny

Conny HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    4867
    Hej,
    Nej det fungerar inte med vare sig "delete" eller papperskorgen. Utan jag blir av med hela mejlet (utkastet)
    //Conny

4. Lasse R

Lasse R HBK Medlem

Kommun:
    Gävle
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    2888
    Om du ändvänder Outlook så har du en länk på hur du tömmer de felaktiga e-post adresserna.
    Följ bara den så löser du det. Men glöm inte att lägga till de riktiga i adressboken först.
    Höger klicka på den rätta adressen och läggtill den i adressboken.

How to clear autocomplete cache in Outlook?

BenSo 08 gillar detta.
  5. Conny

Conny HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    4867
    Hej,
    Nä, att ta bort enstaka adresser får jag inta att fungera. Kan det vara olika versioner av Outlook som gör det.
    Min bild ser ut som nedan, och jag vill ta bort den nedersta som är felstavad.
    //Conny Mejl.jpg

6. Riviera

Riviera HBK Medlem

Kommun:
    Båstad
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    139
    Det finns flera skäl att inte använda Outlook. Prova det fria Mozilla Thunderbird som är open source med god trygghet.

håkansson2 och Stig gillar detta.
  7. Conny

Conny HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    4867
    Hej,
    Jo, jag överväger det för jag kör Thunderbird på en äldre XP- PC, men Outlook kom med min nya W 10 -PC.
    //Conny

8. casa diva

casa diva HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    5165
    Hej Conny! Alla 'Kontakter' med sina uppgifter ligger i en mapp som därifrån hämtas av program som behöver det. Kontakterna i denna mapp kan du redigera på alla sätt, inklusive ta bort. Mappen har följande path: c:\användare\'namn'\kontakter eller om du har engelsk version: c:\user\'namn'\contacts.
    Vilka program som får hämta kontaktuppgifterna kan du bestämma själv. Välj 'Alla inställningar ' i 'Aktivitetspanelen'. Där hittar du 'Kontakter' under 'Sekretess'. Välj 'Kontakter' och du kan där själv bestämma helt hur dina kontaktuppgifter får användas av programmen. Lycka till!

9. Lasse R

Lasse R HBK Medlem

Kommun:
    Gävle
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    2888
    På bilden som du visar så ser det ut som att du ändvänder den inbyggda e-post läsaren för Windows 10.
    Mail_for_Windows_10.
    Kan tyvärr inget om den skulle istället använda webbläsaren och läsa mailen på nätet.
    Eller skaffa office365 och få en Outlook.

10. Kaehne4363

Kaehne4363 HBK Projektgrupp

Kommun:
    Danmark
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11694
    Hvis du bruger Mail for Windows 10, så kan du her finde FAQ:
    Vanliga frågor och svar om E-post och Kalender för Windows 10

Ca midt på siden er der en fane om e-post, men der står ikke noget om at komme af med fejl forslag til mailadresser.

Men du har goså nederst på siden mulighed for at kontakte en supportfunktion. Måske kan de hjælpe?

11. Conny

Conny HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    4867
    Hej,
    Nu har jag kollat runt en andra gång och som det står så kan man inte ta bort kontakter från "E-post Windows 10" som jag händelsevis använder. Så det blir nog att byta till Thunderbird.
    Men tack för alla tips!
    //Conny

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.