• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Onödigt vetande

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Onödigt vetande

Man nyser med en hastighet motsvarande 150 km / tim det är därför en och annan fjärtar samtidigt kanske någon som har koll på den utgångshastigheten.;)

P-zon
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Onödigt vetande

"37 är ett ovanligt tal. Det kan bara delas med sig självt och ett - alltså ett primtal - men man kan också dividera talen 111, 222, 333, 444, 555, 666, 777, 888 och 999 med talet 37."
Svaret på inlägget ovan är alltså 37 km
Förmodligen bottennappsrekord av onödigt vetande tror ingen kan slå
eller förklara detta.

P-zon
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Onödigt vetande

Vi lär oss något nytt varje dag.

Det SISTA vi lär oss i det här livet är svaret på frågan:

-< Hur är det att dö? >- :confused:

ÄN har ingen smugit tillbax och skvallrat på svaret!
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Onödigt vetande

Jag kom in sent i denna tråd, men har nu läst den och funnit att det är den mest roliga jag någonsin sin läst. Helt underbar, med mycket vetande, onödigt kan hända, fast jag brukar ofta kalla det improduktivt för vad är egentligen "onödigt", blandat med fullständigt meningslösa försök av "ordningsmän" att "döda" tråden. Hoppas den får nytt liv snarast.

Johan Kinneryd
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Onödigt vetande

Jag kom in sent i denna tråd, men har nu läst den och funnit att det är den mest roliga jag någonsin sin läst. Helt underbar, med mycket vetande, onödigt kan hända, fast jag brukar ofta kalla det improduktivt för vad är egentligen "onödigt", blandat med fullständigt meningslösa försök av "ordningsmän" att "döda" tråden. Hoppas den får nytt liv snarast.

Johan Kinneryd

Haha! Håller helt med! Jättekul!

På tal om nysningar, utgångshastighet och fjärtar, i något tidigare inlägg, så sägs det att det är omöjligt att hålla ögonen öppna när man nyser!
Någon som lyckats?

//Torbjörn
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Onödigt vetande

:rolleyes: Visste du att namnet Manhattan kommer av det indianska ordet Manahachtaniet som betyder "ÖN DÄR ALLA BLIR FULLA " ?
Det syftar på festliga möten mellan kolonister och indianer .

Eller visste du att för några år sen fanns det 21 män i Dalarna som hette Annika och 20 som döpts till Elin ?

;) Rulla Lungt .
För att gå tillbaka till trådskaparens ursprungliga inlägg.
Visste ni att stadsdelen The Bronx i New York är döpt efter en svensk?
Från Wikipedia:
Bronx, engelska The Bronx, är en stadsdel (borough) i nordöstra delarna av staden New York. Stadsdelens gränser är gemensamma med Bronx County.
Stadsdelen är uppkallad efter svensken Jonas Jonson Brunk som enligt traditionen var den förste att slå sig ned på platsen år 1639.[2] Det är därför som stadsdelen har bestämd form i namnet, efter som det uppstod ur "platsen där the Brunks bor". Idag bor här mer än en miljon människor, i huvudsak puertoricaner och svarta.
//W
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Onödigt vetande

Och hela den fina historia om Jonas Bronck kan ni läsa i ett enastående bra historiskt arbete från Elna Nillsson, Sävsjö 2007. Här: http://www.komstadkvarn.se/Jonas%20Jonsson%20Brunck%20av%20Elna%20Nilsson.pdf

Och detta har hamnat under rubriken "Onödigt vetande"?:cool:
Så här mycket fakta ur kunskapens källa får man inte ofta på en lördageftermiddag!:D
Julian
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Onödigt vetande

Haha! Håller helt med! Jättekul!

På tal om nysningar, utgångshastighet och fjärtar, i något tidigare inlägg, så sägs det att det är omöjligt att hålla ögonen öppna när man nyser!
Någon som lyckats?

//Torbjörn
Undrar om det även gäller när man fiser???:)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Onödigt vetande

Apropos Manhattan tidigare i tråden.
Mitt recept på "Manhattan" : 4cl bourbon, 2cl martini rosso, några stänk angostura bitter. Serveras med is. Mmmmm....
Mvh Harry HymerDSCN1123.JPG
 
  • Gilla
Reaktioner: SoT

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Onödigt vetande

God afton ! Har aldrig haft så roligt av att bara läsa hur en tråd som denna kan ha så mycket huuumor, ser fram mot att fortsätta läsa och ev. nysa och samtidigt lägga av en riktig rökare.
Det är såna här trådar som gör att det är gött å leva så fortsätt
Ha det bra i kräfttider önskar
Hasse & Ingegerd
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Onödigt vetande

Man kan skriva 21627 st i:n på ett helt A4 med den minsta storleken i Microsoft Word.
 

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Sv: Onödigt vetande

Viste ni att Kap verde öarna som är torra vulkan öar med undantag från ena sidan av Sant Antao fått sitt namn från det gröna näset som Senegals huvudstad ligger på och att det var en italienare som upptäckte öarna och sålde senare ögruppen till portugal
Mvh
Bertil
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Onödigt vetande

Bra ordspråk!:twitcy:
images


//Jocke
 
Toppen