• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helförsäkring

Jag har tidigare läst trådar i forumet och kunnat konstatera att min Folksamförsäkring verkar vara billigare än andras försäkringar i samma bolag.
Helförsäkring på delintegrerad.
Gjorde dock ett försök i samband i annat ärende hos if. Visade sig vara 2000 kr dyrare på ett år.
Stannar kvar hos Folksam.
Bara att Gratulera. Är på huvudförfallodagen höjningen kommer. Kanske är så att det är på integrerade bilarna som höjningarna kommer

Bara att Gratulera. Är på huvudförfallodagen höjningen kommer. Kanske är så att det är på integrerade bilarna som höjningarna kommer
Det är ju också de som är dyrast att reparera. Delintegrerade och plåtisar har ju mycket delar gemensamma med grundbilen från FIAT, FORD, Mercedes m.fl. vilket innebär ett helt annat utbud och kanske också tillgång på vanliga delar som strålkastare, rutor m.m. från billigare källa!

Tack, Ja huvudförfallodatum sjönk min försäkringspremie med 600 kr.
Skulle vara kul om du kan förklara den verkliga orsaken till det ? Vi har har Folksam sedan 11 år tre till fem bilar Snöskotrar, Fritidshus Villa, m.m försäkrade hos dom, men igen försäkringsdel har någonsin blivit billigare. Rabatten har kunnat förändras beroende på antalet försäkrade saker. Men varje inviduell försäkring har aldrig blivit lägre.
Så det skulle vara intressant att veta hur man får sänkt husbils försäkring i dagsläget?

Skulle vara kul om du kan förklara den verkliga orsaken till det ? Vi har har Folksam sedan 11 år tre till fem bilar Snöskotrar, Fritidshus Villa, m.m försäkrade hos dom, men igen försäkringsdel har någonsin blivit billigare. Rabatten har kunnat förändras beroende på antalet försäkrade saker. Men varje inviduell försäkring har aldrig blivit lägre.
Så det skulle vara intressant att veta hur man får sänkt husbils försäkring i dagsläget?
Jag undrar detsamma. Men tänker fan inte ta upp diskussionen med dem.
Jag låter björnen sova.
:yes:

Jag undrar detsamma. Men tänker fan inte ta upp diskussionen med dem.
Jag låter björnen sova.
:yes:

Jo! Ring och klaga! Du vill väl inte särbehandlas?

När man ringer till Folksam så kommer det först en datorröst.. som berättar att, just nu är det många som ringer...men häng kvar... sen kommer en ny datorröst som säger...du vet väl om att du kan få svar på dina frågor på vår hemsida... hade jag ingen aning om säger jag till henne..men inte hör hon det! Sen kommer en röst som säger..du betjänas av 101 medarbetare.. du är placerad i kö..det är för närvarande 42 i kön...sen ganska snabbt..så, du har för närvarande plats 4 i kön.. och bara några minuter senare hörs..detta samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte.. ja gör det! Annars gör jag det ! och plötsligt är man framme..tror man..jo då är det en sån här AI dator-röst som frågar..vad är ditt ärende..problemet med den här AI -killen är tyvärr att han varken hör bra eller kan särskilt mycket..men han tjafsar på och vill att man ska återupprepa... vid det här laget är i varje fall jag rätt förbannad..o tänker, varför tar jag blodtryckssänkande medicin? Nåja efter en stund inser AI att jag vill prata med någon...och kopplar vidare... varje samtal börjar sen med att jag berättar om hur irriterande det hela är och hur onödigt..o att jag tycker att de ska skippa den här löjliga AI-typen.. ja det tycker vi också..säger då den som svarar.....
För övrigt funkar väl Folksam rätt bra... men det har blivit sämre de sista åren... ur kundens vinkel...

Tillbaka
Toppen