Eken55
FD HBK Medlem
Vad har ni för erfarenhet av olika termotäcken,invändiga som täcker framruta och sidorutor eller utvändigt täcke som täcker hela fronten på bilen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket fabrikat har ni och gärna en bild om möjligt?Vi har ett kraftigt vintertäcke som följde med bilen när den var ny. Det sitter knappar på var sida fästade i karossen så täcket sitter bra och har aldrig varit något problem med vinden. Rapido 9066DF helintegrerad. Vi upplever en stor skillnad om vintertäcket är på eller inte, inte bara kondens utan genom att både ha täcke utvändigt och jalusi invändigt så blir det riktigt bra klimat i fram.
Har haft Masa täcket till tre helintegrerade. Två Carthago och nu en Adris Sonic. På den sista Carthagon (2018) måste jag ha något att fästa MASA täcket( Den första gick det att fästa i backspegeln) Samma nu med Adrian. Istället för att sätta dit fästen använde jag en Sugkopp. Fungerade perfekt på Carthagon och samma nu på Adrian.Ska nu byta min halvintegrerade bil mot en helintegrerad (McLouis Nevis). Har fram till nu använt Masa-täcket och är kanonnöjd.
Har några av er Masa-täcke till helintegrerad? Vad jag förstår så måste man skruva i fästen då det på höger sida saknas dörr att trä täcket på. Är inte så förtjust i att borra och skruva i karossen.
Det jag sneglat på är vintertäcke från RV-master som fäst med magneter. Verkar oerhört smidigt. Kan även kompletteras med remmar vid hård blåst. Är dock i en högre prisklass. Någon som har detta på en helintegrerad bil?
Är det sugkopp modell glaslyft?Har haft Masa täcket till tre helintegrerade. Två Carthago och nu en Adris Sonic. På den sista Carthagon (2018) måste jag ha något att fästa MASA täcket( Den första gick det att fästa i backspegeln) Samma nu med Adrian. Istället för att sätta dit fästen använde jag en Sugkopp. Fungerade perfekt på Carthagon och samma nu på Adrian.
Bifogar bild
Ja, köpte på biltema denna dubbla, som jag sen modifierade och satte dit fäste. Har fungerat utmärkt och använde dom flitigt förra vintern. Finns säkert bättre sugkoppar, men dessa fungerar utmärkt för migÄr det sugkopp modell glaslyft?