• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF. Läs detta!

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag har läst boken Ett sötare blod. Mycket bra skrivet av den välutbildade vetenskapsjournalisten Ann Fernholm. Hon går igenom forskningen om sockrets och kolhydraternas verkningar i kroppen på ett lättläst, kompetent och objektivt sätt.

Läs den!

Du kan minska dina sjukdomar och förlänga dit liv med något så enkelt som bättre mat.
 
F

F.d. 50343

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Alternativmedia har länge skrivit om detta, men har blivit anklagade för att framföra lögner och konspirationsteorier.

Resultat från medicintester mörkades - Nyheter | SVT.se

Japp, det är så som det står. Inget nytt (tyvärr, tyvärr) för oss som är väl bevandrad inom den vetenskapligt beprövade medicinen. Med det sagt ville jag bara belysa att det finns allt för många som påstår att de sitter inne med sanningen. Oavsett vem som "står för sanningen". Tyvärr är det dock allt för många inom alternativa områden som utger sig för att vara läkare, docenter, forskare (inom vad dessutom?) och så vidare. Det händer allt för ofta att de för fram vad som helst för att tjäna pengar.
Å andra sidan, de som levererar mediciner till den beprövade medicinen drivs ju också av... pengar! Så oavsett vilket läger man väljer att "tro och förlita" sig på så bör man ha lite kritiska ögon när man läser och tar till sig information.

Det var väl bara det jag ville ha sagt i korthet.
 

longframe200

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

"Om pengarna inte är din tjänare, kommer de att bli din herre" :)

Japp, det är så som det står. Inget nytt (tyvärr, tyvärr) för oss som är väl bevandrad inom den vetenskapligt beprövade medicinen. Med det sagt ville jag bara belysa att det finns allt för många som påstår att de sitter inne med sanningen. Oavsett vem som "står för sanningen". Tyvärr är det dock allt för många inom alternativa områden som utger sig för att vara läkare, docenter, forskare (inom vad dessutom?) och så vidare. Det händer allt för ofta att de för fram vad som helst för att tjäna pengar.
Å andra sidan, de som levererar mediciner till den beprövade medicinen drivs ju också av... pengar! Så oavsett vilket läger man väljer att "tro och förlita" sig på så bör man ha lite kritiska ögon när man läser och tar till sig information.

Det var väl bara det jag ville ha sagt i korthet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Viktväktarnas reklambluff med Shirley Clamp

Sk%C3%A4rmavbild-2013-02-12-kl.-10.52.45-125x80.jpg


Viktväktarnas reklambluff med Shirley Clamp | Kostdoktorn

Jappe

PS. Bra inlägg i kostdebatten:

Toppkommentarer

Vox Humanae
28 juni 2012 10:54 88

Vår ständiga ilska grundar sig på att vi blivit lurade av våra myndigheter i 20,30,40 års tid. Väldigt många av oss som äter enligt lchf har tidigt i livet haft en övervikt. Vi har ägnat en stor del av vårt liv åt att följa myndigheternas rekommendationer, minska på fettet, minska på köttet, ät mera potatis, ät mera pasta, ät mera bröd. Vi har blivit drivna till en övervikt långt över det vi började med och många av oss har också drabbats av diabetes, ibs och många andra sjukdomar. Klart som FAAAN att vi är förbannade när uppsatta myndighetspersoner försvarar den kosthållning som gjort oss feta och sjuka.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

TV4 är en reklamfinansierad kanal! De har ju t.o.m. den dåliga smaken att kalla sitt nyhetsprogram för TV4NEWS! (What's wrong with the swedish language?) Det får mig att undra om "SOCKERBOLAGEN" tillhör finansiärerna! :D

Jappe
 
Toppen