• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iOS 8.0

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Uppdaterade min Ipad2 och den blev klart segare,skulle låtit bli,detta är ju ett sätt få mig köpa ny!!
Men det blir det inte.

Jag märkte också detta till en början, dock blev den snabbare efterhand.
Antagligen en hel del som läggs i cacheminnet?
En omstart kan också hjälpa.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Två telefoner gick bra att uppdatera men min Iphad gick lindrigt sagt åt h....te.
Nu efter ett antal timmar verkar jag fått tillbaka det mästa.
Men varför ändrar sig Appstore hela tiden till engelskt.
Loggar ut o in igen och det är den svenska varianten. Helt plötsligt är den tillbaka igen.....suck
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Apple drar tillbaka sin senaste uppdatering IOS8.0.1 på grund av stora brister.

Läser i Aftonbladet idag

Lennart
 
H

hianders

Guest
Sv: iOS 8.0

Har också fått problem m mobilt bank id. Installerade ios8 i tisdags och idag fungerar inte det mobila bank id. Gjorde faktiskt det igår!

Kan man avinstallera ios8 och isåfall hur.

Man ska ju inte fippla med teknik som man inte kan. Att man aldrig lär sig:mad:

fru hianders/Inger
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Apple skal ha lagt ut en side med hvordan avinnstalere 8.0.1 og komme til 8.0.0, de som er mest rammet av problemene kan ikke ringe med sine iPhone.

Tror vi kan slippe slike problemer med Android-L når den slippes om en måned - det er noen tusen betatestere som allerede har jobbet med dette i over en mnd.
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Har också fått problem m mobilt bank id. Installerade ios8 i tisdags och idag fungerar inte det mobila bank id. Gjorde faktiskt det igår!

Kan man avinstallera ios8 och isåfall hur.

Man ska ju inte fippla med teknik som man inte kan. Att man aldrig lär sig:mad:

fru hianders/Inger

Eftersom bank-id fungerade efter att du installerade är det knappast uppdateringens fel. Vissa apptillverkare har inte hunnit att anpassa till iOS8 men mobilt bank-id fungerar för mig både på SEB och Swedbank.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.884
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Läste idag på nyheterna att Apple gör en pudel och drar tillbaka ios 8.0.1 helt och hållet efter kritik från användarna.
sök och touch funktionerna skall ha krånglat.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Vi användare är nog alla Testpiloter när det gäller mjukvara.
Det jag menade i ett tidigare inlägg med halvfärdiga produkter
är just det att tillverkarna släpper ut dessa på marknaden och
sedan är det vi användare som får upptäcka buggar, säkerhetshål
och andra problem som dom sedan rättar till med uppdateringar.
Det är nog inte så konstigt egentligen för dom vill ju ha ut
sina produkter så fort som möjligt och har väl inte tid att göra
några grundliga tester.
Som tur är upptäcks bristerna väldigt snabbt av "oss" användare
så det har onekligen sin poäng.

Ja ja testpiloter utan hjälmar ...det är vi det.
Det är inte första gången som Apple släpper...ofärdigt material.
Vad hände med kart funktionen ?
Allt för många brister har upptäckts den här gången...köstar mycket pengar och energi för många piloter.

"iOS 8 släpptes i förra veckan men redan igår släppte Apple den första uppdateringen till version 8.0.1. Mycket snabbt visade det sig dock att uppdateringen inte hade testats lagom mycket då många användare drabbades av allvarliga problem och Apple valde att dra tillbaka uppdateringen helt."

Vänta med att ladda ner...minst till halvårsskiftet...en del nya ändringar kommer, så slipper ni allt kludd.
Glöm inte att göra hälsotestet...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Glädjande nog tar det endast några dagar innan Apple kommer med ny uppdatering!
Jag har gett upp hoppet efter halvtannat år på att min Samsung Galaxy (Android) skall rätta till felaktigheter i version 4.1. Senaste Androidversionen är 4.4.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Glädjande nog tar det endast några dagar Apple kommer med ny uppdatering!
Jag har gett upp hoppet efter halvtannat år på att min Samsung Galaxy (Android) skall rätta till felaktigheter i version 4.1. Senaste Androidversionen är 4.4.

Skulle inte bli glad om Apple kommer med en ny uppdatering inom ...några dagar...håller mina tassar borta från " alla nya uppdateringar" oavsett om det är andriod, microsoft eller äppelskruttet"
Programmen är komplexa.. Så det krävs tid att täppa till buggar...
Ja, men man lär sig troligen aldrig...om gröten är för het.;)
Örat mot rälsen...ett gammalt uttryck...som stämmer.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Skulle inte bli glad om Apple kommer med en ny uppdatering inom ...några dagar...håller mina tassar borta från " alla nya uppdateringar" oavsett om det är andriod, microsoft eller äppelskruttet"
Programmen är komplexa.. Så det krävs tid att täppa till buggar...
Ja, men man lär sig troligen aldrig...om gröten är för het.;)
Örat mot rälsen...ett gammalt uttryck...som stämmer.

Ett operativsystem lär aldrig bli helt buggfritt, värre är alla säkerhetsbrister hos vissa operativ!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Ett operativsystem lär aldrig bli helt buggfritt, värre är alla säkerhetsbrister hos vissa operativ!

Säkerhetsbrister...ligger idag mer hos användaren, än hos programmen.
Säkerhetslösningar finns en uppsjö av inbyggda i programvaran..det är bara så att säkerhetstänket har minskat med allt nöjessurf. Plötsligt har man lite av varje nedladdat.
För en tid sen uppmålades skräckcenarion när windows xp lades ner...vad hände. Nada om man har ett potent inbyggt säkerhetsprogram...alltså ,inga gratisvarianter.
Örat mot rälsen...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Säkerhetsbrister...ligger idag mer hos användaren, än hos programmen.

Det är värre än så, idag behöver man skydda sig med dubbel säkerhet för att vara helt säker.

Först genom att aktivera så kallad tvåvägsautentisering hos Google så får man ett fullvärdigt skydd.

Då räcker det inte längre med lösenordet för att kunna logga in på sitt Google-konto utan man måste också skriva in en kod som skickats till mobiltelefonen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.884
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Det är värre än så, idag behöver man skydda sig med dubbel säkerhet för att vara helt säker.

Först genom att aktivera så kallad tvåvägsautentisering hos Google så får man ett fullvärdigt skydd.

Då räcker det inte längre med lösenordet för att kunna logga in på sitt Google-konto utan man måste också skriva in en kod som skickats till mobiltelefonen.

Är det nåt nytt påfund?, har inte råkat ut för detta, ännu :confused:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Det är värre än så, idag behöver man skydda sig med dubbel säkerhet för att vara helt säker.

Först genom att aktivera så kallad tvåvägsautentisering hos Google så får man ett fullvärdigt skydd.

Då räcker det inte längre med lösenordet för att kunna logga in på sitt Google-konto utan man måste också skriva in en kod som skickats till mobiltelefonen.

Den funktionen har funnits ett par år...inget krav...utan ett erbjudande om ett ökat säkerhetstänk. Framförallt för de som av någon anledning använder Gmail.
Som sagt tidigare...kostar man på sig ett potent säkehetsprogram vilket är helt nödvändigt som resande där wifi används..de flesta är inte medvetna om säkerhetsriskerna när de använder smarta telefoner och surfplattor som när de använder dator..så täpp till hålen.
Lika viktigt som att låsa dörren när man reser bort.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.884
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Den funktionen har funnits ett par år...inget krav...utan ett erbjudande om ett ökat säkerhetstänk. Framförallt för de som av någon anledning använder Gmail.
Som sagt tidigare...kostar man på sig ett potent säkehetsprogram vilket är helt nödvändigt som resande där wifi används..de flesta är inte medvetna om säkerhetsriskerna när de använder smarta telefoner och surfplattor som när de använder dator..så täpp till hålen.
Lika viktigt som att låsa dörren när man reser bort.

Ingen går in via en låst dörr, när det finn Windows :p
 
Toppen